YouTube Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?
2005 yılında geliştirilen
YouTube, günümüzde en sık kullanılan platformlardan biridir. İnsanların
görselliğe yönelmesi ve uzun yazıları okumaktan kaçınması, YouTube ’un
popülaritesini arttırmıştır. Günümüzde içerik üreticileri ve markalar
tarafından kullanılan YouTube, marka bilinirliğinin ve tanınırlığın artmasında
son derece etkilidir. 2006 yılında Google tarafından satın alınan YouTube, gün
geçtikte gelişmeye başlamıştır.
YouTube ’da
abone sayısını ve videolarının izlenme oranını arttırmak isteyen kişiler, YouTube
SEO konusunda çalışmalar yapabileceği gibi YouTube reklamcılığına da yönelebilir.
Çünkü YouTube reklamcılığı, kişilerin veya markaların hedef kitlesine
kolay ulaşmasını sağlar. YouTube reklamcılığı konusunda bilgi almak için şu an
doğru yerdesiniz!
YouTube Reklamcılığı Nedir?
YouTube reklamcılığı,
markaların bilinirliğini, takipçi ve abone sayılarını arttırmak için YouTube ’da
reklam verilmesine olanak sağlayan dijital pazarlama yöntemlerindendir. YouTube reklamı vermek aynı
zamanda video içeriklerin daha fazla kişi tarafından izlenmesine de destek
olur.
Genellikle videolardan
oluşan YouTube reklamlarında dikkat edilmesi gereken belirli unsurlar bulunur. Verilen
reklamlarda ilk 5 saniye son derece önemlidir. Bu nedenle video reklamlarında kullanıcıyı
harekete geçirecek, onun ilgisini çekecek reklam çeşitleri üretmeye dikkat etmeniz
faydalı olur.
YouTube Reklamcılığı Neden Önemlidir?
Günümüzde sektör fark etmeksizin her marka, YouTube reklamları yayınlar. Çünkü YouTube sponsorlu reklamlar markalar için pek çok avantaj sunar. YouTube reklamlarının avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz:
·
YouTube
reklamları marka
bilinirliğinizi arttırmada son derece etkilidir.
·
YouTube
reklamları sayesinde web sitenizin trafiğini arttırabilirsiniz.
·
YouTube
kullanıcı kitlesi açısından geniş bir platform olduğu için sponsorlu reklamlar ile
hedef kitlenize ulaşım sağlayabilirsiniz.
·
YouTube
kanalınızın abone ve takipçi sayılarını arttırabilirsiniz.
·
Özel
olarak hazırlayacağınız YouTube video reklamları ile ürün veya hizmet tanıtımı
yapabilirisiniz.
·
YouTube
reklamları hedef kitlenizin harekete geçmesine olanak sağlar.
YouTube Reklam Çeşitleri Nelerdir?
YouTube’da reklam vermek için içerik üreticilerinin veya markaların kullanabileceği farklı reklam türleri bulunur. YouTube reklam türleri şöyle sıralanabilir:
·
Truview
Keşfet Reklamları
·
Görüntülü
Reklamlar
·
Atlanamayan
YouTube Reklamları
·
Bumper
Reklamlar
·
Overlay
Reklamları
·
Sponsorlu
Kart Reklamları
Markalar
tarafından en çok tercih edilen reklam türü, YouTube Truview reklamlarıdır. Herhangi
bir videoyu açtığınızda veya ana sayfada karşınıza çıkan ve atlanabilir
reklamlardır. Truview reklam verebilmek için video içeriğinizin 12 saniye ile 6
dakika aralığında olması gerekir. Bu reklam türünde ödemeler, videonun minimum
30 saniye izlenmesi ile hesaplanır.
YouTube Reklamcılığı Nasıl Yapılır?
YouTube reklam verme işlemini Google Ads veya YouTube Studio üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. YouTube Studio üzerinden reklam yayınlama son derece pratik bir yöntemdir ve şu şekilde yapılabilir:
·
YouTube
’a reklam vermek için
ilk olarak YouTube ’da oturum açmalısınız. Daha sonra YouTube Studio’ya giriş
yaparak yönetim paneline girebilirsiniz.
·
Panelin
sol bölümünde yer alan İçerik bölümünü seçin.
·
Kanalınızda
bulunan reklam çıkmak istediğiniz videoyu seçerek para kazanma seçeneğini
tıklamalısınız.
·
Ardından
yayınlayacağınız reklam türlerini belirleyerek kaydet butonunu seçebilirsiniz.
· Reklamınız kısa bir süre sonra yayınlanmaya başlar. YouTube ’da reklam vererek marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
https://www.timsahajans.com.tr/
0 Yorum