YouTube Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?

YouTube Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?

2005 yılında geliştirilen YouTube, günümüzde en sık kullanılan platformlardan biridir. İnsanların görselliğe yönelmesi ve uzun yazıları okumaktan kaçınması, YouTube ’un popülaritesini arttırmıştır. Günümüzde içerik üreticileri ve markalar tarafından kullanılan YouTube, marka bilinirliğinin ve tanınırlığın artmasında son derece etkilidir. 2006 yılında Google tarafından satın alınan YouTube, gün geçtikte gelişmeye başlamıştır.

YouTube ’da abone sayısını ve videolarının izlenme oranını arttırmak isteyen kişiler, YouTube SEO konusunda çalışmalar yapabileceği gibi YouTube reklamcılığına da yönelebilir. Çünkü YouTube reklamcılığı, kişilerin veya markaların hedef kitlesine kolay ulaşmasını sağlar. YouTube reklamcılığı konusunda bilgi almak için şu an doğru yerdesiniz!

YouTube Reklamcılığı Nedir?

YouTube reklamcılığı, markaların bilinirliğini, takipçi ve abone sayılarını arttırmak için YouTube ’da reklam verilmesine olanak sağlayan dijital pazarlama yöntemlerindendir. YouTube reklamı vermek aynı zamanda video içeriklerin daha fazla kişi tarafından izlenmesine de destek olur.

Genellikle videolardan oluşan YouTube reklamlarında dikkat edilmesi gereken belirli unsurlar bulunur. Verilen reklamlarda ilk 5 saniye son derece önemlidir. Bu nedenle video reklamlarında kullanıcıyı harekete geçirecek, onun ilgisini çekecek reklam çeşitleri üretmeye dikkat etmeniz faydalı olur.

YouTube Reklamcılığı Neden Önemlidir?

Günümüzde sektör fark etmeksizin her marka, YouTube reklamları yayınlar. Çünkü YouTube sponsorlu reklamlar markalar için pek çok avantaj sunar. YouTube reklamlarının avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

·         YouTube reklamları marka bilinirliğinizi arttırmada son derece etkilidir.

·         YouTube reklamları sayesinde web sitenizin trafiğini arttırabilirsiniz.

·         YouTube kullanıcı kitlesi açısından geniş bir platform olduğu için sponsorlu reklamlar ile hedef kitlenize ulaşım sağlayabilirsiniz.

·         YouTube kanalınızın abone ve takipçi sayılarını arttırabilirsiniz.

·         Özel olarak hazırlayacağınız YouTube video reklamları ile ürün veya hizmet tanıtımı yapabilirisiniz.

·         YouTube reklamları hedef kitlenizin harekete geçmesine olanak sağlar.

YouTube Reklam Çeşitleri Nelerdir?

YouTube’da reklam vermek için içerik üreticilerinin veya markaların kullanabileceği farklı reklam türleri bulunur. YouTube reklam türleri şöyle sıralanabilir:

·      Truview Keşfet Reklamları

·      Görüntülü Reklamlar

·      Atlanamayan YouTube Reklamları

·      Bumper Reklamlar

·      Overlay Reklamları

·      Sponsorlu Kart Reklamları

Markalar tarafından en çok tercih edilen reklam türü, YouTube Truview reklamlarıdır. Herhangi bir videoyu açtığınızda veya ana sayfada karşınıza çıkan ve atlanabilir reklamlardır. Truview reklam verebilmek için video içeriğinizin 12 saniye ile 6 dakika aralığında olması gerekir. Bu reklam türünde ödemeler, videonun minimum 30 saniye izlenmesi ile hesaplanır.

YouTube Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

YouTube reklam verme işlemini Google Ads veya YouTube Studio üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. YouTube Studio üzerinden reklam yayınlama son derece pratik bir yöntemdir ve şu şekilde yapılabilir:

·      YouTube ’a reklam vermek için ilk olarak YouTube ’da oturum açmalısınız. Daha sonra YouTube Studio’ya giriş yaparak yönetim paneline girebilirsiniz.

·      Panelin sol bölümünde yer alan İçerik bölümünü seçin.

·      Kanalınızda bulunan reklam çıkmak istediğiniz videoyu seçerek para kazanma seçeneğini tıklamalısınız.

·      Ardından yayınlayacağınız reklam türlerini belirleyerek kaydet butonunu seçebilirsiniz.

·      Reklamınız kısa bir süre sonra yayınlanmaya başlar. YouTube ’da reklam vererek marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans