Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı?
Sosyal medya platformları gelişen teknolojiler ve
dijitalleşmenin de etkisiyle her geçen gün daha da güçlü bir alan olmaktadır.
Bu nedenle de özellikle sosyal medyaya yeni girmeyi planlayan bir markaysanız çok
ciddi mücadeleler ile karşılaşabileceğinizin bilincine sahip olmanız gerekir.
Çünkü, sosyal medya platformlarının hayatlarımızda ciddi bir yer edinmesi ve
her markanın bu platformlar içerisinde kendine bir pay almaya çalışması aslında
sosyal medya yönetimi hususunda ciddi bir rekabet
ortamının oluşmasına sebep olmaktadır.
Bu nedenle de her bir markanın bu rekabet ortamında daha
atılgan, daha ciddi ve daha ayakları yere basan adımlar atmaları gerekmektedir.
Bu kapsamda da özellikle sosyal medyaya yeni girecek olan markalara ışık
tutacak bazı sosyal medya yönetim ipuçlarını sizler için derledik.
Sosyal Medya Yönetimi Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda dikkat edilmesi
gereken pek çok noktanın olduğunun bilinmesi gerekir. Çünkü, sosyal medya
dediğimiz alan, uçsuz ve bucaksız bir saha olmasının yanı sıra sınırları ve
limitleri de ortadan kaldıran bir yapıya sahiptir. Bu nedenle de özellikle
sosyal medya yönetimine yeni başlayacaksanız dikkat etmeniz gereken birkaç
noktayı sizler için hazırladık.
Her Sosyal Medya Platformuna Özel İçerik Üretin
Yeni başlayanlar için sosyal medya yönetimi noktasında en çok
dikkat edilmesi gereken nokta her sosyal medya kanalının kendine has özelliklerinin
olduğunun bilinmesidir. Bu nedenle her sosyal medya kanalının ayrı ele alınması
ve her platforma özel içerik üretilmesi tavsiye edilir. Örneğin, Instagram gibi
görsel tabanlı bir platformda uzun uzun metinler hazırlamak pek doğru bir
sosyal medya yönetimi göstergesi değilken, Linkedin ya da Facebook gibi daha
görsel artı metin tabanlı platformlarda daha metin merkezli ve görsel destekli
bir tercih geliştirerek daha doğru bir sosyal medya yönetimi
gerçekleştirebilirsiniz.
Tutarlı İçerikler Oluşturun
Hangi sosyal medya platformu olduğu fark etmeksizin her
platformda ürettiğiniz içeriklerin birbiriyle tutarlı olması ve aslında
birbirilerini destekleyici ifadelere yer verilmesi sosyal medya yönetimi
anlamında oldukça olumlu bir bakış geliştirmeniz olanak sunacaktır. Çünkü, aynı
markanın farklı platformlarda farklı söylemler geliştirmesi ve bu söylemlerin
birbirleriyle çelişmesi takipçilerinizin gözünde sizin güvenilirliğinizi
sarsabilir ve sizin tutarsız bir marka olduğunuzu düşünerek size karşı tavır alabilirler.
Bu nedenle de sosyal medya kanallarında tutarlı içerikler
üretmeniz ve bu içerikleri diğer kanallarda da desteklemeniz daha doğru bir
sosyal medya yönetimi gerçekleştirmeniz için size yardımcı olacak ve
gelişiminizi olumlu yönde etkileyecektir.
Kullanıcılarla Etkileşime Geçin
Kullanıcılar, takipçiler ile düzenli olarak etkileşime geçen
markalar sosyal medya üzerinden daha güçlü bir marka bağlılığı geliştirebilir.
Bu nedenle de eğer sosyal medya yönetimi konusunda yeniyseniz daha başlardan
itibaren takipçileriniz ile etkileşime geçmeniz daha yeni yeni sosyal medyaya
adım atan markanız için daha olumlu bir etki yaratacaktır. Böylelikle başlardan
itibaren takipçilerinizin sizin markanız ile bağ kurmasına ve doğal bir marka
bağlılığı gelişmesine oldukça önemli bir katkı sağlarsınız. Bundan dolayı da
özellikle sosyal medyaya yeni giren markalar için kullanıcılar ile etkileşime
geçmek en doğru sosyal medya yönetimi faaliyetlerinden biri olacaktır. Çünkü,
kullanıcılar ile ilgileniyor olmanız markanızın daha samimi ve sıcakkanlı bir
profil çizmesine olanak tanıyacaktır.
Hedef Kitlenizi Doğru Seçin
Herhangi bir markanın sosyal medya yönetimi yaparken en çok
dikkat etmesi gereken noktalardan biri de hedef kitlelerini doğru seçmeleridir.
Çünkü, hedef kitle markanızdan ürün ya da hizmet olabilecek olan potansiyel
müşterilerinizi ifade eden çatı bir kavramdır ve eğer yanlış hedef kitleye
yanlış içerikler üretirseniz kitleler tarafından yanlış anlaşılma riski ile
karşılaşabilirsiniz. Örneğin, lüks tüketim ürünleri üreten bir marka iseniz ve
hedef kitlenizi maddi durumu düşük kimseler olarak planlarsanız bu işe yaramaz
bir strateji olacaktır. Çünkü seçtiğiniz hedef kitle büyük ihtimalle sizin
hizmetlerinizden faydalanamayacak ve aslında tüm pazarlama planınız boşa gitmiş
olacaktır.
Bu nedenle de öncelikle doğru hedef kitle seçmeniz ve bu hedef kitleye özel içerikleri üretmeniz sosyal medya yönetiminiz açısından size büyük fayda sağlayacaktır.
https://www.timsahajans.com.tr
0 Yorum