Viral Pazarlama Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Pazarlama her geçen yıl daha
da genişleyen, daha da büyüyen bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle
de gelişen teknolojiler ve internetin hızlı yayılım göstermesi sayesinde
pazarlamada da ciddi anlamda gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerin başında da
dijital pazarlama gelir. Dijital pazarlama genel anlamda
dijitalleşmenin artmasıyla birlikte meydana gelen ve geleneksel pazarlama
faaliyetlerine yeni bir bakış kazandıran bir yapıya sahiptir.
Bu bakımdan da aslında
dijital pazarlamayı tamamıyla yeni bir alan olarak görmenin yanı sıra
geleneksel medyanın gelişmiş bir perspektifi olarak da değerlendirmek mümkün
hale gelmiştir. Bu nedenle de sizler için geleneksel pazarlama yöntemlerde de
kendine yer edinmiş olan ama dijitalleşme ile birlikte kendi alanını oluşturan
viral pazarlama hakkında birkaç bilgi ve dikkat edilmesi gereken bazı noktaları
derledik.
Viral Pazarlama Nedir?
Viral pazarlama geleneksel
pazarlama yöntemlerinde de kullanılan ve genel anlamda ağızdan ağıza ya da
kulaktan kulağa yayılım gösteren bir pazarlama yöntemidir. Ancak, gelişen
teknolojiler ve dijitalleşen yapılarla birlikte viral pazarlama günümüzde
genellikle internet üzerinden yayılım gösteren ve kitlelere ulaşan bir
pazarlama yöntemi olarak ifade edilebilir.
Viral Pazarlamada Dikkat
Edilmesi Gereken Noktalar
Viral pazarlama yukarıda da
bahsedildiği gibi genel anlamda ağızdan ağıza ya da kulaktan kulağa yayılım
gösteren bir pazarlama yöntemidir. Bu nedenle de viral pazarlama yaparken
dikkat edilmesi gereken bazı noktaları sizler için derledik.
Mesajınızı Doğru
Hazırlayın
Viral pazarlama yönteminde
ürettiğiniz mesaj ya da tanıtım metni kişiden kişiye aktarılacağı için
mesajınızın doğru, net ve anlaşılır olması çok önemlidir. Çünkü, eğer mesajınız
karmaşık ve uzun olursa bu durumda kişiler arası iletim sürecinde çeşitli
sorunlar meydana gelebilir ve aslında ürettiğiniz mesaj başarısız olur.
Ancak, mesajın başarısız
olmasından daha kötü olabilecek bir ihtimal de vardır. Eğer uzun ve açıkları
olan bir mesaj üretirseniz kişiler arası aktarım esnasında bazı noktalar
kısaltılarak sizin ya da markanızın hakkında olumsuz bir algıda yaratılabilir.
Dürüst ve Güvenilir
Olduğunuzu Gösterin
Yukarıda da bahsedildiği gibi
mesajınız karmaşık olursa ya da uzun olursa hakkınızda olumsuz bir algının
oluşma ihtimali de artar. Bu nedenle böyle bir durumun yaşanmaması adında
dürüst ve güvenilir olduğunuzu kanıtlayacak bazı planlamalar yapmanız önerilir.
Unutmayın sizden memnun olan
her bir müşteri güvenilirliğinizi, dürüstlüğünüz bir göstergesi olacaktır ve
size pozitif bir viral pazarlama sağlayacaktır.
Hedef Kitlenize Yakın Olun
Hedef kitlenize yakın olmanız
viral pazarlama faaliyetleriniz için çok büyük avantajdır. Çünkü, hem
mesajınızın hedef kitleniz arasına çok çabuk yayılır hem de yakınınızdaki hedef
kitlenizin sizinle iletişime geçmesi, sizden alışveriş yapması çok daha kolay
olur.
Unutmayın marka olarak hedef
kitlenize yakın olmanız hem pazarlama hem de satış süreçlerinizi olumlu
etkileyecektir.
0 Yorum