Viral Pazarlama Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Viral Pazarlama Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Pazarlama her geçen yıl daha da genişleyen, daha da büyüyen bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle de gelişen teknolojiler ve internetin hızlı yayılım göstermesi sayesinde pazarlamada da ciddi anlamda gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerin başında da dijital pazarlama gelir. Dijital pazarlama genel anlamda dijitalleşmenin artmasıyla birlikte meydana gelen ve geleneksel pazarlama faaliyetlerine yeni bir bakış kazandıran bir yapıya sahiptir.

Bu bakımdan da aslında dijital pazarlamayı tamamıyla yeni bir alan olarak görmenin yanı sıra geleneksel medyanın gelişmiş bir perspektifi olarak da değerlendirmek mümkün hale gelmiştir. Bu nedenle de sizler için geleneksel pazarlama yöntemlerde de kendine yer edinmiş olan ama dijitalleşme ile birlikte kendi alanını oluşturan viral pazarlama hakkında birkaç bilgi ve dikkat edilmesi gereken bazı noktaları derledik.

Viral Pazarlama Nedir?

Viral pazarlama geleneksel pazarlama yöntemlerinde de kullanılan ve genel anlamda ağızdan ağıza ya da kulaktan kulağa yayılım gösteren bir pazarlama yöntemidir. Ancak, gelişen teknolojiler ve dijitalleşen yapılarla birlikte viral pazarlama günümüzde genellikle internet üzerinden yayılım gösteren ve kitlelere ulaşan bir pazarlama yöntemi olarak ifade edilebilir.

Viral Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Viral pazarlama yukarıda da bahsedildiği gibi genel anlamda ağızdan ağıza ya da kulaktan kulağa yayılım gösteren bir pazarlama yöntemidir. Bu nedenle de viral pazarlama yaparken dikkat edilmesi gereken bazı noktaları sizler için derledik.

Mesajınızı Doğru Hazırlayın

Viral pazarlama yönteminde ürettiğiniz mesaj ya da tanıtım metni kişiden kişiye aktarılacağı için mesajınızın doğru, net ve anlaşılır olması çok önemlidir. Çünkü, eğer mesajınız karmaşık ve uzun olursa bu durumda kişiler arası iletim sürecinde çeşitli sorunlar meydana gelebilir ve aslında ürettiğiniz mesaj başarısız olur.

Ancak, mesajın başarısız olmasından daha kötü olabilecek bir ihtimal de vardır. Eğer uzun ve açıkları olan bir mesaj üretirseniz kişiler arası aktarım esnasında bazı noktalar kısaltılarak sizin ya da markanızın hakkında olumsuz bir algıda yaratılabilir.

Dürüst ve Güvenilir Olduğunuzu Gösterin

Yukarıda da bahsedildiği gibi mesajınız karmaşık olursa ya da uzun olursa hakkınızda olumsuz bir algının oluşma ihtimali de artar. Bu nedenle böyle bir durumun yaşanmaması adında dürüst ve güvenilir olduğunuzu kanıtlayacak bazı planlamalar yapmanız önerilir.

Unutmayın sizden memnun olan her bir müşteri güvenilirliğinizi, dürüstlüğünüz bir göstergesi olacaktır ve size pozitif bir viral pazarlama sağlayacaktır.

Hedef Kitlenize Yakın Olun

Hedef kitlenize yakın olmanız viral pazarlama faaliyetleriniz için çok büyük avantajdır. Çünkü, hem mesajınızın hedef kitleniz arasına çok çabuk yayılır hem de yakınınızdaki hedef kitlenizin sizinle iletişime geçmesi, sizden alışveriş yapması çok daha kolay olur.

Unutmayın marka olarak hedef kitlenize yakın olmanız hem pazarlama hem de satış süreçlerinizi olumlu etkileyecektir.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans