SWOT Analizi Nedir?
SWOT analizi özellikle şirketlerin, kurumların ya da markaların
kendilerini ölçmek, güncel durumlarını tespit etmek için sıklıkla başvurdukları
bir analiz yöntemidir. Bu yöntem kapsamında her bir şirket kendi içerisinde
güçlü yönlerini, zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirlemekte, bu
dört parametre çerçevesinde de kendileri için en uygun konumlandırmaya karar
vermeye çalışmaktadırlar.
Bu nedenle de sizler için
öncelikle SWOT analizinin ne olduğunu ve ne gibi faydalarının olduğunu kısaca
araştırdık. Böylelikle eğer SWOT analizinin ne olduğunu merak ediyorsanız ya da
neden önemli olduğunu bu yazımız aracılığıyla genel hatlarıyla öğrenebileceksiniz.
SWOT Analizi Neden Önemli?
SWOT analizi ile ilgili
olarak en çok merak edilen durum hiç şüphesiz neden önemli olduğu konusudur.
Çünkü, pek çok insan SWOT analizinin ne olduğunu bilememekte ve günlük
hayatları içerisinde karşılarına bu analizin adı çıktığını anlam
verememektedir. Ancak, SWOT analizi bir firmanın kendini gösterebilmesi, kendi
konumunu anlayabilmesi için çok önemli bir analiz yöntemidir.
Bu nedenle de SWOT analizinin
iyi anlaşılması ve şirketlerin, kurumların SWOT analizi ile ilgili daha çok
bilgi edinmesi gerekmektedir.
SWOT analizi aslında
İngilizce bir kısaltmadır. Bu kısaltmanın açılımı ise Strengths (güçlü yönler),
Weaknesses (zayıf yönler), Oppurtunities (fırsatlar) ve Threats (tehditler)
şeklinde ifade edilebilir. Bu bakımdan da SWOT analizi derken kastedilen nokta
bir firmanın istediği herhangi bir konu hakkında kendini değerlendirmesidir. Çünkü,
bu analiz sayesinde firma istediği konu ile ilgili olarak güçlü yönlerini,
zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini rahatlıkla ölçebilmekte ve buna
göre hareket edebilmektedir. SWOT analizi ile zayıf yönler belirlenerek etkili
çalışma stratejileri oluşturulmaktadır.
Bundan kaynaklı olarak da
SWOT analizi bir firma için çok önemli bir analiz olmaktadır. Şirketler,
firmalar, markalar bu analiz sayesinde istedikleri alanla ilgili olarak tüm
yönleri ölçebilmekte, kar- zarar dengesini kurabilmekte, merak ettiği konu ile
ilgili olarak hangi konumda yer aldığını açıkça öğrenebilmektedir.
SWOT analizi yapılırken maddelerin doğru bir şekilde belirlenmesi oldukça önemlidir. Firma, kendisine karşı objektif olmalıdır. İşletme, müşteri ve piyasa dengeleri göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılmalıdır.
0 Yorum