Site Dışı SEO Nasıl Yapılır? Site Dışı SEO Teknikleri
Site dışı
SEO, sitelerin diğer
sitelerden aldığı referans bağlantılardır. Site dışı SEO, backlink olarak da
bilinir. Site dışı SEO, web siteleri için kritik bir etkendir. Çünkü site
dışı SEO çalışmaları web sitelerinin %65’lik bir kısmını kapsar. Site dışı
SEO çalışması sayesinde kazanılan backlinkler Google için
oldukça önemlidir. Backlink sahibi olmak, Google açısından sitenin güvenilir
olduğuna ve doğru içerikler ürettiğine dair sinyaller verir. Peki, site dışı
SEO nedir, site dışı SEO nasıl yapılır?
Site Dışı SEO Nedir?
Site dışı SEO,
sitelerin SERP sonuçlarında sıralama elde etmek için PR ve DR puanı ile ilgi
seviyesi uygun olan sitelerden backlink çalışması yapar. Bu çalışmalar yalnızca
sıralama kazanmak için değil, sitelerin Google ve diğer arama motorlarında ve
sosyal medya platformlarında marka bilinirliği ve güvenilirliği artırmak için
yapılan PR çalışması olarak isimlendirilir.
Dış SEO
çalışmalarında sıklıkla backlink çalışması uygulanır. Ancak başarılı bir site
dışı SEO çalışması için doğru tekniklerin uygulanması gerekir. Aksi
takdirde olumsuz sonuçlarla karşı karşıya kalınabilir. Doğru backlink
çalışması, kalıcı sıralama kazanmayı ve marka bilinirliğini artırmayı amaçlar.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Web sitesinin
Google arama sıralamasında ön sıralara çıkması için site dışı SEO çalışmaları
önemlidir. Dış SEO çalışmasına ilk olarak rakiplerinizi analiz ederek
başlamanız gerekir. Bu çalışma rekabet için oldukça önemlidir.
Backlinkler
alınırken alınan sitenin dofollow – nofollow bağlantı verip vermediği kontrol
edilmelidir. Bağlantı alınırken dofollow olarak almaya dikkat edilmelidir.
Alınan backlinklerde referans bağlantı verilirken site içeriğinin anahtar
kelimesi ya da sitenin ismi verilmelidir. Wordpress, Facebook ve Pinterest gibi
sosyal medya ve blog sitelerinden profil oluşturarak siteye backlink alabilmek
mümkündür.
Site dışı SEO
çalışması yaparken referans bağlantı alırken dikkat edilmesi gereken iki unsur
siteniz ve sitenizin içerisindeki içeriklerdir. Backlink alırken ön sıralarda
çıkması istenilen içeriğin anahtar kelimesine link vermek o içeriğin sıralamada
yükselmesini sağlar. Aynı zamanda sitenin kendine link vermek de gerekir. Bu
çalışma marka güvenilirliği ve bilinirliği bakımından site etkisini artırır.
Sosyal medya
platformları da diş SEO için önemlidir. Bu platformlar kullanıcıların büyük bir
çoğunluğunun zaman geçirdiği sanal alanlardır. Aynı zamanda Google açısından da
değerli olan bu platformlar markanızın ve içeriğinizin paylaşımını yapmaya
olanak verir. Bu sayede içeriklerinizin ve markanız pek çok ziyaretçiye açık
olur. Bununla birlikte hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.
Site Dışı SEO Teknikleri
Site dışı SEO teknikleri, sitenizi ve sitenizdeki içerikleri daha fazla ziyaretçiye taşırken belli bir strateji belirlemenize yardımcı olur. Dış SEO tekniklerini doğru bir şekilde uygulayarak ve doğru sitelerden backlink alarak sitenizi Google arama sıralamalarında ön sıralara çıkartabilmek mümkündür. Site dışı SEO teknikleri aşağıdaki gibidir.
·
Dış
SEO İçin Sosyal Medya Çalışması
·
Dış
SEO İçin Hashtag Çalışması
·
Dış
SEO İçin Video Çalışması
·
Dış
SEO İçin Makale Paylaşımı Çalışması
·
Dış
SEO İçin Arama Motorlarına Kayıt
0 Yorum