ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?

ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle büyük veya küçük her marka ve firma dijital reklamlara önemli bütçeler ayırmaktadır. Marka bilinirliği artırmak, daha fazla ürün/hizmet satmak, bunun en önemli sebepleridir. Reklam harcamaları sayesinde elde edilen gelirin hesaplanması, pazarlama kampanyasının başarısının belirlenmesinde önemli bir süreçtir. ROAS kavramı, dijital reklamların başarısının belirlendiği süreci ifade eder. Açılımı Return On Ad Spend olan ROAS hakkında merak ettiğiniz her şeyi içeriğimizde bulabilirsiniz.

ROAS Nedir? Ne İşe Yarar?

ROAS, en genel tanımıyla reklam harcamalarının getirisidir. Dijital pazarlama faaliyetlerinde sıklıkla kullanılan ROAS, reklam harcamalarının geri dönüşümünü ifade eder. Bir reklam kampanyasının getirisinin, reklam harcamalarına oranını ifade eden bu metrik, reklam kampanyalarının etkililiğini ölçek için önemlidir.

ROAS, dijital pazarlamacıların, reklamcıların ve markaların reklam bütçelerini en iyi şekilde değerlendirmelerine destek olur. Reklam kampanyalarının geri dönüşümünü ölçemeye yarayan ROAS (Return On Ad Spend), reklam kampanyalarının optimize edilmesi amacıyla da incelenen bir metriktir. ROAS, reklam verenlerin reklam kampanyalarının başarısını ölçmelerine yardımcı olmasının yanı sıra reklam kampanyalarının farklı yönlerini analiz edilmesine de olanak sağlar.

Profesyonel ROAS hesaplama yapmak, reklam kampanyasının geri dönüşümünü gözler önüne serer. Aynı zamanda Gelecekteki reklam stratejilerinin belirlenmesine de yardımcı olur.

ROAS Nasıl Hesaplanır?

ROAS hesaplama işlemi, pratik bir denklem ile gerçekleştirilir. ROAS hesaplaması sayesinde reklam kampanyasının getirisi, yüzdesel oran olarak elde edilebilir. Bu sayede markanızın dijital pazarlama hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını analiz edebilirsiniz. Google Ads ve Meta Business ile verdiğiniz reklamlarda şirketler, kampanyanızın ROAS değerini hesaplayarak sunar. Ancak, verdiğiniz reklamın ROAS değerini kendiniz hesaplamak istiyorsanız, şu şekilde yapabilirsiniz:

·      Kampanyanızdaki harcamaların toplamı üzerinden ROAS hesaplayabilirsiniz.

·      Reklam harcamalarının toplamını, satışların toplamına bölerek ROAS değeri hesaplaması yapabilirsiniz.

·      Daha sonra bu ROAS değeri yorumlanarak reklam kampanyanızın verimliliği ölçebilirsiniz.

ROAS hesaplama işlemini örnek vererek açıklamamız gerekirse; bir reklam kampanyası için 1000 TL harcadığınızı ve reklam kampanyası ile 1500 TL gelir elde ettiğinizi varsayalım. Söz konusu reklam kampanyasının ROAS değerini (1500/1000)x100 = %150 (1,5) şeklinde hesaplayabilirsiniz. Yani her 1 TL reklam harcamasına karşılık 1,5 TL kazanç sağladığınız anlamına gelir.

ROAS Değeri Nasıl Yorumlanır?

ROAS değeri elde edildikten sonra bu değerlin profesyonel bir biçimde yorumlanması da önemlidir. Reklam kampanyasının ROAS değerini bulduktan sonra elde ettiğiniz değeri yorumlayıp analiz ederek reklam kampanyanızın doğruluğunu belirleyebilirsiniz.

ROAS değeri, 1 veya daha yüksekse, reklam harcamaları ile fazla geri dönüş sağlandığı anlamına gelir. Bu durumda reklam kampanyasının performansı yüksek kabul edilebilir. Öte yandan ROAS değeri 1’e eşitse, reklam harcamalarının satışlardan tamamen geri dönüş sağladığı anlamına gelir ve reklam kampanyanızın performansı ortalama kabul edilebilir. Eğer ROAS değeri 1’den düşükse, satışlardan daha az geri dönüş sağlandığı anlaşılır ve reklam kampanyasının performansı düşük kabul edilir.

E-Ticaret Siteleri İçin ROAS Neden Önemli?

E-ticaret siteleri için ROAS, reklam harcamalarının satışlardan ne kadar geri dönüş sağladığını gösteren bir metriktir. ROAS, e-ticaret siteleri için son derece önemlidir. Çünkü reklam harcamaları, e-ticaret siteleri için büyük bir maliyet kaynağıdır. Bu kampanyaların satışlara olan etkisi, ROAS hesaplaması ile elde edilebilir. Bu noktada e-ticaret siteleri, reklam verimliliğine göre dijital pazarlama stratejilerini optimize edebilirsiniz.

Google Ads ROAS Değeri Nasıl Öğrenilir?

Google Ads üzerinden oluşturduğunuz reklam kampanyalarında ROAS değeri, otomatik olarak sunulur. Google Ads’te bu hesaplama “Dönüşüm Değeri/Maliyet” olarak adlandırılır.

Meta Business ROAS Değeri Nasıl Öğrenilir?

Facebook Meta Business üzerinden verilen reklamlarda da ROAS değeri, kullanıcılara sunulur. Meta Business reklam yöneticisi panelinde “Satın Alma ROAS’ı” olarak görebilirsiniz. 

Profesyonel ekipler ile hazırlanan dijital pazarlama kampanyaları hakkında detaylı bilgi edinmek için https://timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

TAKİP ET @timsahajans