Push Bildirimi Nedir? Nasıl Açılır?
Dijital
pazarlama alanında çalışan kişiler, markalar için kullanıcı deneyimini
iyileştirmek ve dönüşüm oranlarını artırmak amacıyla farklı stratejiler
benimser. Özel pazarlama kampanyaları, mailing, web geliştirmeleri, push
bildirimi pazarlama stratejilerinden bazılarıdır. Markalar tarafından
sıklıkla tercih edilen pazarlama kampanyalarından olan push bildirimleri,
farklı platformlara entegre edilebilen bir iletişim yöntemidir.
Push Bildirimi Nedir?
Uygulamaların
kullanıcılarına önceden belirlenmiş bir mesajı göndermesine izin veren
pazarlama yöntemidir. Bu bildirimler, kullanıcıların uygulamanın sunabileceği
yeni içerikler veya özellikler hakkında hızlı bir şekilde bilgilendirilmesini
sağlar. Dolayısıyla markaların potansiyel müşterilerine ulaşmasını
kolaylaştırır. Push bildirimleri, markaların kullanıcılarıyla daha verimli
etkileşim sağlamasına ve kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi
sunmasına olanak sağlar.
Uygulama
geliştiricileri tarafından pratik bir biçimde kullanılabilen push bildirimleri,
markalar tarafından rağbet gören bir iletişim biçimidir. “Push bildirimleri
ne işe yarar” sorusu, girişimciler ve dijital pazarlama alanında kendini
geliştirmek isteyen kişiler tarafından merak edilen bir konudur.
Push bildirimleri;
markalar tarafından kullanıcılara etkinlikler, yeni ürün veya hizmetler, özel
teklifler, indirimler, güncellemeler, haberler ve benzeri şeyler hakkında bilgi
vermek için kullanılabilir. Kullanıcılar, bu bildirimler aracılığıyla
ilgilendikleri veya ihtiyaç duydukları bilgilere hızlı bir şekilde
erişebilirler. Push bildirimi sayesinde kullanıcıların uygulamayı ziyaret
etmeleri de artırılabilir. Yani push bildirimleri, dönüşümün artmasına da
destek olur.
Push
bildirimleri aynı zamanda uygulama geliştiricilere kullanıcı davranışlarını
izleme ve analiz etme fırsatı da sunar. Push bildirimleri sayesinde kullanıcıların
ne tür içeriklere veya özelliklere ilgi gösterdikleri de belirlenebilir.
Push Bildirimi Türleri Nelerdir?
Push
bildirimlerinin, kullanım amaçları doğrultusunda özelleştirilebilen farklı
türleri bulunur. Markalar tarafından en çok tercih edilen push bildirimi
türleri söyle sıralanabilir:
·
Web
push bildirimleri,
·
Masaüstü
push bildirimleri,
·
Uygulama
push bildirimleri,
·
Giyilebilir
teknoloji push bildirimleri.
Push Bildirimi Nasıl Açılır?
Kullanıcılara anlık
bildirim gönderilmesine olanak sağlayan push bildirimleri kullanımı,
cihazdan cihaza farklılık gösterebilir. Mobil uygulama push bildirimleri,
genellikle uygulamanın ilk açılışında kullanıcılardan push bildirimi izni
istenir. İzin verildiğinde uygulama kullanıcının cihazına push bildirimi
göndermek için bilgileri saklar. Öte yandan Android ve iOS cihazlarda da
kullanıcıların push bildirimlerini etkinleştirmesi gerekir.
Android Push Bildirimi Açma
·
Cihazın
“Ayarlar” menüsünden “Uygulamalar” kısmına giriş yapmalısınız.
·
Ardından
push bildirimi almak istediğiniz uygulamayı seçerek detay sayfasından
“Bildirimleri Göster” seçeneği işaretlenmelidir.
iOS Cihazlarda Push Bildirimi Açma
·
Cihazın
“Ayarlar” menüsünden “Bildirimler” kısmına giriş yapabilirsiniz.
· Daha sonra bildirim almak istediğiniz uygulamayı seçerek hem kilit ekranı hem de bildirim ekranı için tercih ettiğiniz bildirim ayarı seçeneğini seçebilirsiniz.
Dijital pazarlama konusunda detaylı bilgi edinmek için https://timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.