PEST Analizi Nedir?
Günümüzdeki pek çok işletme bazı dönemlerde kendilerinden ya
da küreselleşmenin etkisinden dolayı çeşitli krizler ile karşı karşıya
gelebilir. Bu krizler genellikle her şirketin önceden kendini hazırlaması
gereken ve stratejik yönetim ya da stratejik analiz yöntemleriyle öngörüp müdahale etmesi gereken
durumlardır.
Bu durumların her biri kendi içerisinde oldukça önemlidir.
Çünkü işletme stratejisinin belirlenmesi ve kriz ile doğru bir şekilde mücadele
edilebilmesi için bu süreçlerin denetlenmesi oldukça önemlidir. Bunun
yapılabilmesi için ise öncelikle PEST analizi gibi analiz yöntemlerine önem
verilmesi ve işletmenin analizinin bu doğrultuda hesaplanması önerilir.
İşletme Analizi Nedir?
En genel anlamda işletme analizi işletmenizin içerisinde
bulunduğu durumdaki konumu, şartları ve yeteneklerinin analiz edilmesi ve bu
kapsamda da çeşitli alternatif çözümlerin üretilmesi sürecidir. Dolayısıyla da
işletme analizi aslında işletmenizin diğer rakipleri karşısında hangi durumda
olduğunun hesaplandığı ve alabileceğiniz zararların ölçüldüğü bir analiz
sürecidir.
PEST Analizi Hakkında Bilinmesi Gerekenler
PEST analizi olarak ifade edilen bu analiz genel olarak
işletmenizin politik, ekonomik, sosyolojik ve teknolojik konumunun analiz
edildiği, stratejik yönetim süreçlerinize dahil edilen ve dış çevrenin makro
düzeydeki etkisinin hesaplandığı bir analizdir. Bu analiz neticesinde
işletmenizin çevresel faktörleri ile ilgili bilgileri edinmeniz ise oldukça
kolaydır.
PEST Analizinin Açılımı
PEST analizi olarak ifade edilen bu analiz aslında bir
kısaltmadır ve dört temel kavram üzerinde şekillenir. Sizler için bu
kavramlardan kısaca bahsettik.
P: Political (Siyasi Etkenler)
PEST analizini oluşturan ilk harf olan “P” genellikle
ülkedeki hükümetin sanayi kolları üzerindeki etkisini ölçen bir yapıdadır.
E: Economic (Ekonomik Etkenler)
Ekonomik perspektif ise genellikle ekonominin şirketler
üzerindeki doğrudan ya da uzun vadeli etkilerinin analiz edilmesi temeline
dayanır.
S: Sociological (Sosyolojik Etkenler)
Sosyolojik analiz kısmı genellikle pazarın sosyal çevreler
nezdindeki kültüren ve demografik özelliklerinin ölçülmesini baz alan bir
yapıdadır.
T: Technological (Teknolojik Etkenler)
PEST analizinin teknolojik ayağı genellikle gelişen
teknolojiler ve büyüyen hizmetler kapsamında işletmenizin nerede durması
gerektiği veya neye eğilim göstermesi gerektiğini ifade eden inovatif ölçümler
olarak tanımlanabilir.
0 Yorum