Mobil Pazarlama Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Gelişen teknolojiler ve
değişen dünya ile birlikte pazarlama faaliyetlerinde de çeşitli değişimler
meydana geldi. Bu değişimlerin başında da hiç şüphesiz dijitalleşmenin de
etkisiyle değişen yapılar yer aldı. Bu yapılar arasında ise pazarlamanın
evrildiği dijital pazarlama günümüz pazarlama faaliyetlerinin büyük bir kısmını
eline alarak aslında markaları ve şirketleri dijitalleşmeye zorladı.
Dijitalleşmek zorunda kalan
markalar ve şirketler ise kendi içlerinde çeşitli departmanlar oluşturarak
dijital pazarlamayı daha geniş çaplı ele almaya çalıştı. Çünkü, dijitalleşme
ile birlikte sürekli değişen kuralların sıkı sıkıya takip edilmesi ve en kısa
sürede uygulanması bir gereklilik halini aldı.
İlerleyen süreçlerde ise
dijital dünyanın daha erişilebilir olması ve taşınabilir hale gelmesi ile
birlikte dijital pazarlama süreçlerine mobil pazarlama da katıldı ve pek çok
marka kendini mobil erişime uyumladı. Bu uyumlama sürecinde ise mobil
teknolojilerin artması ve yükselmesi meydana gelerek dijital pazarlamaya yeni
bir bakış kazandırdı.
Bu nedenle de sizler için
kısaca mobil pazarlama yapılırken dikkat edilmesi gereken noktaları özetledik.
Böylelikle dijital pazarlamaya katılan mobil pazarlama sistemlerinin de daha
iyi anlaşılabileceği düşünüldü.
Mobil Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler
Mobil pazarlama gelişen
teknolojilerin bir uzantısı olduğu için aslında temelde dikkat edilmesi gereken
noktalarda çok büyük değişimler yaşanmadı. Ancak yine de bir tekrar olması ve
mobil pazarlamanın daha anlaşılabilir hale gelmesi için sizlere birkaç nokta
hazırladık
Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin
Mobil pazarlama söz konusu
olduğunda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta hiç şüphesiz markaların
sitelerinin mobil uyumlu hale getirilmesi gerekliliğidir. Çünkü, günümüzdeki
pek çok kişinin artık internete telefon üzerinden ulaşması, çeşitli e-ticaret
süreçlerini, alım-satım süreçlerini mobil teknolojiler üzerinden halletmesi
markaların da sitelerine mobile uyumlamaları gereksinimi doğurmuştur.
Bundan dolayı da artık mobil
pazarlama da söz hakkı elde etmek isteyen şirketlerin öncelikle mobil
teknolojilerine uyumlu hale gelmeleri ve mobil uygulamalar aracılığıyla
tüketicilerin daha kolay bir kullanım hakkı elde etmeleri sağlanmalıdır.
Hedef Kitleyi Doğru Belirleyin
Herhangi bir markanın doğru
bir biçimde mobil pazarlama yapabilmesi için öncelikle hedef kitlesini doğru
belirlemesi ve hedef kitlesine göre hareket etmesi gerekir. Çünkü, hedef kitle
aslında markadan alışveriş yapabilecek kişilerdir ve eğer doğru kişilere
erişilirse bu satış oranlarını da olumlu yönde etkiler. Bu nedenle de mobil
pazarlama yaparken dikkatli olunması ve hedef kitlenin doğru belirlenmesi
elzemdir.
Sosyal Medyaya Önem Verin
Günümüzde her şey sosyal
medya üzerinden erişilebilir, alınabilir ya da satılabilir hale gelmiştir. Bu
nedenle de sosyal medyaya önem vermek ve sosyal medyadaki gerçek takipçileriniz
ile etkileşime geçmeniz hem marka bağlılığınızın artması hem de viral olabilmeniz
için bir gerekliliktir. Çünkü, günümüzde bir markanın viral olabilmesi, fark
edilebilmesi için takipçileri çok önemlidir.
0 Yorum