Kriz İletişimi ve Yönetimi Nasıl Yapılır?

Kriz İletişimi ve Yönetimi Nasıl Yapılır?

Kriz iletişimi ile kriz yönetimi günümüz markalarının ve firmalarının neredeyse hepsinin hazırlıklı olması gereken bir konudur. Çünkü, günümüz rekabet dünyasında ve gelişen teknolojilerin arttığı bugünlerde her şirketin, her markanın olası tüm tehlike senaryolarında dikkatli olması gerekir.

Bu tehlikeleri önceden tespit etmek için risk iletişimi yöntemleri kullanılabilir. Ancak, eğer çoktan bir sorunun içerisindeyseniz bu durumda başvurmanız gereken yöntemler kriz iletişimi ve yönetimi yöntemleri olmalıdır. Bu nedenle de markaların öncelikli olarak kendileri hakkında bilgi sahibi olması ve kriz iletişimi ile yönetimi için hazırda bir ekibinin olması gerekir. Çünkü, bir markanın bir krizden kurtulabilmesi için sahip olması gereken bazı koşullar vardır. Bu koşullardan bazılarını sizler için derledik.

Kriz İletişimi ve Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kriz iletişimi ve yönetimi söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bu noktalardan bazılarını sizler için derledik.

Planınız Olsun

Markanızın önceden risk iletişim süreçlerini doğru şekilde yürütmeniz kriz iletişimi ve yönetimi noktasında da sizlere oldukça yardımcı olacaktır. Çünkü, eğer önceden markanız ile ilgili risk iletişimi ve yönetimi süreçlerini gerçekleştirdiyseniz kriz anında da hazırda pek çok alternatif planınız olacaktır. Bu planlarınız arasından ise en uygun planı seçerek markanızın kriz anından kurtulmasını sağlayabilirsiniz.

Kimseyi Suçlamayın ve Çözüm Odaklı Olun

Günümüzdeki pek çok marka bir kriz anıyla karşılaştığında eğer doğru bir kriz iletişimi ve yönetimi süreci geçirmediyse birilerini suçlama ya da sorunu çözmekten çok daha büyük sorunların oluşmasına isteyerek ya da istemeyerek neden olmaktadır. Bu da doğal olarak markanın içerisinde bulunduğu krizin daha da büyümesine ve daha ciddi sorunların meydana gelmesine neden olmaktadır.

Bunun önlenebilmesi için ise markaların kimseyi suçlamaması ve sorunun ya da krizin çözümüne odaklanması önerilir. Eğer markanın içerisinde bulunduğu duruma neden olan bir kişi veya marka varsa da krizin içerisindeki markanın resmi süreçleri başlatması ve bunun dışında da bir suçlayıcı bir açıklama yapmaması tavsiye edilir. Aksi takdirde sorun çözülmekten çok daha da karışık bir hal alabilir ve şirketin kriz iletişimi ve yönetimi süreçleri başarısız kabul edilir.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans