Kriz İletişimi ve Yönetimi Nasıl Yapılır?
Kriz iletişimi ile kriz yönetimi günümüz markalarının ve
firmalarının neredeyse hepsinin hazırlıklı olması gereken bir konudur. Çünkü,
günümüz rekabet dünyasında ve gelişen teknolojilerin arttığı bugünlerde her
şirketin, her markanın olası tüm tehlike senaryolarında dikkatli olması
gerekir.
Bu tehlikeleri önceden tespit etmek için risk iletişimi yöntemleri kullanılabilir. Ancak, eğer çoktan bir
sorunun içerisindeyseniz bu durumda başvurmanız gereken yöntemler kriz
iletişimi ve yönetimi yöntemleri olmalıdır. Bu nedenle de markaların öncelikli
olarak kendileri hakkında bilgi sahibi olması ve kriz iletişimi ile yönetimi
için hazırda bir ekibinin olması gerekir. Çünkü, bir markanın bir krizden kurtulabilmesi
için sahip olması gereken bazı koşullar vardır. Bu koşullardan bazılarını
sizler için derledik.
Kriz İletişimi ve Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kriz iletişimi ve yönetimi söz konusu olduğunda dikkat
edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bu noktalardan bazılarını sizler için
derledik.
Planınız Olsun
Markanızın önceden risk iletişim süreçlerini doğru şekilde
yürütmeniz kriz iletişimi ve yönetimi noktasında da sizlere oldukça yardımcı
olacaktır. Çünkü, eğer önceden markanız ile ilgili risk iletişimi ve yönetimi
süreçlerini gerçekleştirdiyseniz kriz anında da hazırda pek çok alternatif
planınız olacaktır. Bu planlarınız arasından ise en uygun planı seçerek
markanızın kriz anından kurtulmasını sağlayabilirsiniz.
Kimseyi Suçlamayın ve Çözüm Odaklı Olun
Günümüzdeki pek çok marka bir kriz anıyla karşılaştığında
eğer doğru bir kriz iletişimi ve yönetimi süreci geçirmediyse birilerini
suçlama ya da sorunu çözmekten çok daha büyük sorunların oluşmasına isteyerek
ya da istemeyerek neden olmaktadır. Bu da doğal olarak markanın içerisinde
bulunduğu krizin daha da büyümesine ve daha ciddi sorunların meydana gelmesine
neden olmaktadır.
Bunun önlenebilmesi için ise markaların kimseyi suçlamaması
ve sorunun ya da krizin çözümüne odaklanması önerilir. Eğer markanın içerisinde
bulunduğu duruma neden olan bir kişi veya marka varsa da krizin içerisindeki
markanın resmi süreçleri başlatması ve bunun dışında da bir suçlayıcı bir
açıklama yapmaması tavsiye edilir. Aksi takdirde sorun çözülmekten çok daha da
karışık bir hal alabilir ve şirketin kriz iletişimi ve yönetimi süreçleri
başarısız kabul edilir.
0 Yorum