Keyword Cannibalization Nedir? Nasıl Çözülür?

Keyword Cannibalization Nedir? Nasıl Çözülür?

Keyword Cannibalization, bir web sitesinin birden fazla paylaşım ya da sayfada aynı anahtar kelimeyi istemsizce hedeflemesidir. Keyword Cannibalization, anahtar kelime yamyamlığı olarak da bilinir. Belirlenen anahtar kelime ile yüksek pozisyon elde etmek istenen içeriğin önüne diğer benzer içerik çıkabilir. Kısaca, aynı anahtar kelimelere odaklanmış iki farklı benzer sayfanız veya gönderiniz var ise bu içerikler aynı zamanda birbiri ile rekabet eder. Bunun yanı sıra tıklama oranı ve backlink gibi etkenleri de değişime uğratabilir. Bir saydan daha fazla kazanım elde edebilecekken bu kazanım ikiye ayrılır. Bu sayfalar birbirleri ile rekabet ederken birbirlerini sıralamada aşağı çeker.

Keyword Cannibalization Nedir?

Keyword Cannibalization SEO sorunu olarak görülebilir. Keyword Cannibalization, sitenizdeki içeriklerin Google aramalarında aynı arama sorusu için sıralama almasına ve birbirlerinin sıralamalarını düşürmesine sebep olur.

Sayfalarda yayınlanan içerikler, benzer arama sorguları için optimize edilirse birbirlerinin daha iyi sırlama alma şansına engel olunabilir. Google, belirli sorgular için arama sonuçlarında aynı alan adına sahip sadece 1 veya 2 sonuç gösterir. Yüksek otoriteye sahip bir web sitesine sahipseniz bu sonuç 3’e yükselebilir.

Bir web sitesinde iki ya da daha fazla sayfanın aynı anahtar kelime ve anahtar kelime grupları için birbirleri ile rekabete girerek yer almalarına keyword yamyamlığı denir. Birbirlerinden beslenen bu sayfalar meydana gelme şekline göre çözüm önerileri çeşitlendirilir.

Keyword Cannibalization Nasıl Çözülür?

Canonical Etiketi Kullanın

Canonical etiketinin kullanıcı deneyiminin daha iyi olacağı düşünüldüğünde kullanılması gerekir. Aynı sorgudan trafik elde eden farklı sayfaların birleştirilmesi ya da ikisinden birinin silinmesinin mümkün olmadığı takdirde canonical etiketinden yararlanılabilir.

301 Yönlendirmesi Yapın

301 yönlendirmesini iki benzer sayfadan birini sildiğiniz ya da iki sayfayı birleştirdiğiniz zaman daha güçlü ve kaliteli olan sayfaya doğru yapmanız gerekir. Dolayısıyla bağlantı değerleri de aktarılmış olur.

NoIndex Etiketi Kullanın

E-ticaret ya da otel rezervasyon filtreleme, sayfalandırma gibi yapıları kullanan web sitelerinde filtre sayfalarında noindex etiketi kullanımına özen göstererek bu problemi çözmeniz mümkündür.

Site İçi Link Metinlerini Optimize Edin

Site içerisinde linkleme yaparken kullanılan anchor textleri kontrol edilmesi gerekir. Soruna sebep olan anahtar keyword ile ilgili anchor textleri tekrar düzenlenmelidir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans