Keyword Cannibalization Nedir? Nasıl Çözülür?
Keyword
Cannibalization, bir web sitesinin birden fazla paylaşım ya da sayfada aynı
anahtar kelimeyi istemsizce hedeflemesidir. Keyword Cannibalization, anahtar
kelime yamyamlığı olarak da bilinir. Belirlenen anahtar kelime ile yüksek
pozisyon elde etmek istenen içeriğin önüne diğer benzer içerik çıkabilir.
Kısaca, aynı anahtar kelimelere odaklanmış iki farklı benzer sayfanız veya
gönderiniz var ise bu içerikler aynı zamanda birbiri ile rekabet eder. Bunun
yanı sıra tıklama oranı ve backlink gibi etkenleri de değişime uğratabilir. Bir
saydan daha fazla kazanım elde edebilecekken bu kazanım ikiye ayrılır. Bu
sayfalar birbirleri ile rekabet ederken birbirlerini sıralamada aşağı çeker.
Keyword Cannibalization Nedir?
Keyword Cannibalization
SEO sorunu olarak görülebilir. Keyword Cannibalization, sitenizdeki
içeriklerin Google aramalarında aynı arama sorusu için sıralama almasına ve
birbirlerinin sıralamalarını düşürmesine sebep olur.
Sayfalarda
yayınlanan içerikler, benzer arama sorguları için optimize edilirse
birbirlerinin daha iyi sırlama alma şansına engel olunabilir. Google, belirli
sorgular için arama sonuçlarında aynı alan adına sahip sadece 1 veya 2 sonuç
gösterir. Yüksek otoriteye sahip bir web sitesine sahipseniz bu sonuç 3’e
yükselebilir.
Bir web
sitesinde iki ya da daha fazla sayfanın aynı anahtar kelime ve anahtar kelime
grupları için birbirleri ile rekabete girerek yer almalarına keyword yamyamlığı
denir. Birbirlerinden beslenen bu sayfalar meydana gelme şekline göre çözüm
önerileri çeşitlendirilir.
Keyword Cannibalization Nasıl Çözülür?
Canonical
Etiketi Kullanın
Canonical
etiketinin kullanıcı deneyiminin daha iyi olacağı düşünüldüğünde kullanılması
gerekir. Aynı sorgudan trafik elde eden farklı sayfaların birleştirilmesi ya da
ikisinden birinin silinmesinin mümkün olmadığı takdirde canonical etiketinden
yararlanılabilir.
301
Yönlendirmesi Yapın
301
yönlendirmesini iki benzer sayfadan birini sildiğiniz ya da iki sayfayı
birleştirdiğiniz zaman daha güçlü ve kaliteli olan sayfaya doğru yapmanız
gerekir. Dolayısıyla bağlantı değerleri de aktarılmış olur.
NoIndex
Etiketi Kullanın
E-ticaret ya da
otel rezervasyon filtreleme, sayfalandırma gibi yapıları kullanan web
sitelerinde filtre sayfalarında noindex etiketi kullanımına özen göstererek bu
problemi çözmeniz mümkündür.
Site İçi
Link Metinlerini Optimize Edin
Site içerisinde linkleme yaparken kullanılan anchor textleri kontrol edilmesi gerekir. Soruna sebep olan anahtar keyword ile ilgili anchor textleri tekrar düzenlenmelidir.
0 Yorum