Google Form (Google Survey) Nedir?

Google Form (Google Survey) Nedir?

Google Survey Türkçe ismi ile Google Form olarak bilinir. Google’ın kullanıcılarına sunduğu, herhangi bir ücret talep etmeyen bir online anket oluşturma ve hazırlama uygulamasıdır. Bu program ile istenen şekilde özelleştirilerek hazırlanan anketler kullanıcılara veya iş ortaklarına verimli geri dönüşler almak için gönderilebilir.

Google Form Ne İşe Yarar?

Google Formlar sayesinde kullanıcılara veya iş ortaklarına hedeflenen bilgileri öğrenmeye yönelik anketler oluşturmak mümkündür. Bu anketler kişilere iletildikten sonra, hedef kitle ile ilgili ve tercihler hakkında bilgi sahibi olmak da mümkündür. Toplanan bu veriler, analiz edilerek şirket için bir yol haritası çizmeye yarayabilir.

Google Form (Google Survey) Nasıl Oluşturulur?

1. Adım: Yeni Bir Form veya Test Oluşturun

Google Form oluşturma için forms.google.com adresine gidilerek Boş Artı seçeneğine tıklandığında yeni bir form açılır.

2. Adım: Formu veya Testi Düzenleyin ve Biçimlendirin

Forma resim, metin ya da videolar eklenebilir. Bu eklentiler düzenlenebilir veya biçimlendirilebilir.

·      Formu düzenleme

·      Google Form testi oluşturma

·      Form cevaplarının kaydedileceği yeri seçme

3. Adım: Formunuzu Doldurmaları İçin Başkalarına Gönderin

Tüm hazırlıkların yapılmasının ardından form bireylere iletilebilir ve onların cevapları toplanabilir.

Google Form Nasıl Kullanılır?

Google Form anket oluşturma esnasında birtakım ipuçlarına özen gösterilmesi, şirketin imajı ve akılda kalıcılığı bakımından büyük bir öneme sahiptir. Aynı zamanda hazırlanan anketlerin verimliliği de bu sayede artmış olur. Bu ipuçları aşağıdaki gibidir.

Kullanıcılara Karşı Marka Bilinci Oluşturun

Google anket oluşturma işlemi için temel hedef cevapların analiz edilmesi ile ona göre bir yol haritası oluşturmaktır. Ancak müşterilere veya iş ortaklarına sunulan bütün malzemeler gibi, bunların da işletmeyi temsil ettiği unutulmamalıdır. Dolayısıyla markalaşma, oluşturulan formda bile önemli bir konudur.

Formları markalaştırmanın pratik bir yöntemi de vardır. Hazırlanan anketlere şirketin logosu belirgin olacak şekilde eklenmelidir. Aynı zamanda formun arka plan rengi şirket logosunu yansıtacak şekilde seçilmelidir.

İyi tasarım sadece daha iyi bir ilk izlenim bırakma konusunda büyük bir yardım değildir. Aynı zamanda anket katılımcılarını daha fazla etkileşimde tutma konusunda yardımcı bir etkendir.

Açık Uçlu Sorular Sorun

Anket yapılırken, evet-hayır cevaplı sorular ile açık uçlu sorular arasında hassas bir denge kurulması gerekir. Kapalı uçlu sorular anketi cevaplayanlar için daha kolay ve pratiktir. Ancak o kadar fazla ayrıntı elde etmek mümkün değildir. Müşterilerin işletmenin web sitesindeki deneyimleri ile ilgili bilgi edinmek gibi iş kararlarını bilgilendirmek için ayrıntılı bir cevaba gerek duyuluyorsa, bu durumda açık uçlu sorular daha kesin bir yöntemdir.

SEO danışmanlığı hakkında bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

TAKİP ET @timsahajans