Google Form (Google Survey) Nedir?
Google Survey
Türkçe ismi ile Google Form olarak bilinir. Google’ın kullanıcılarına sunduğu,
herhangi bir ücret talep etmeyen bir online anket oluşturma ve hazırlama
uygulamasıdır. Bu program ile istenen şekilde özelleştirilerek hazırlanan
anketler kullanıcılara veya iş ortaklarına verimli geri dönüşler almak için gönderilebilir.
Google Form Ne İşe Yarar?
Google
Formlar sayesinde
kullanıcılara veya iş ortaklarına hedeflenen bilgileri öğrenmeye yönelik anketler
oluşturmak mümkündür. Bu anketler kişilere iletildikten sonra, hedef kitle ile
ilgili ve tercihler hakkında bilgi sahibi olmak da mümkündür. Toplanan bu
veriler, analiz edilerek şirket için bir yol haritası çizmeye yarayabilir.
Google Form (Google Survey) Nasıl Oluşturulur?
1. Adım:
Yeni Bir Form veya Test Oluşturun
Google Form
oluşturma için forms.google.com
adresine gidilerek Boş Artı seçeneğine tıklandığında yeni bir form açılır.
2. Adım:
Formu veya Testi Düzenleyin ve Biçimlendirin
Forma resim, metin ya da videolar eklenebilir. Bu eklentiler düzenlenebilir veya biçimlendirilebilir.
·
Formu
düzenleme
·
Google
Form testi oluşturma
·
Form
cevaplarının kaydedileceği yeri seçme
3. Adım:
Formunuzu Doldurmaları İçin Başkalarına Gönderin
Tüm
hazırlıkların yapılmasının ardından form bireylere iletilebilir ve onların cevapları
toplanabilir.
Google Form Nasıl Kullanılır?
Google Form
anket oluşturma esnasında
birtakım ipuçlarına özen gösterilmesi, şirketin imajı ve akılda kalıcılığı bakımından
büyük bir öneme sahiptir. Aynı zamanda hazırlanan anketlerin verimliliği de bu
sayede artmış olur. Bu ipuçları aşağıdaki gibidir.
Kullanıcılara Karşı Marka Bilinci Oluşturun
Google
anket oluşturma işlemi
için temel hedef cevapların analiz edilmesi ile ona göre bir yol haritası
oluşturmaktır. Ancak müşterilere veya iş ortaklarına sunulan bütün malzemeler
gibi, bunların da işletmeyi temsil ettiği unutulmamalıdır. Dolayısıyla
markalaşma, oluşturulan formda bile önemli bir konudur.
Formları markalaştırmanın
pratik bir yöntemi de vardır. Hazırlanan anketlere şirketin logosu belirgin olacak
şekilde eklenmelidir. Aynı zamanda formun arka plan rengi şirket logosunu
yansıtacak şekilde seçilmelidir.
İyi tasarım sadece
daha iyi bir ilk izlenim bırakma konusunda büyük bir yardım değildir. Aynı
zamanda anket katılımcılarını daha fazla etkileşimde tutma konusunda yardımcı
bir etkendir.
Açık Uçlu Sorular Sorun
Anket yapılırken,
evet-hayır cevaplı sorular ile açık uçlu sorular arasında hassas bir denge kurulması
gerekir. Kapalı uçlu sorular anketi cevaplayanlar için daha kolay ve pratiktir.
Ancak o kadar fazla ayrıntı elde etmek mümkün değildir. Müşterilerin işletmenin
web sitesindeki deneyimleri ile ilgili bilgi edinmek gibi iş kararlarını
bilgilendirmek için ayrıntılı bir cevaba gerek duyuluyorsa, bu durumda açık
uçlu sorular daha kesin bir yöntemdir.
SEO danışmanlığı
hakkında bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/
adresini ziyaret edebilirsiniz.