Google Analytics 4 (GA4) Avantajları Nelerdir?
Google
Analytics, web sitesi
sahiplerinin site performansını izlemesine ve kullanıcı etkileşimlerinin analiz
edilmesine olanak sağlayan bir araçtır. Google Analytics 4 (GA4)
ise Google Analytics’in gelişmiş özelliklere sahip yeni bir sürümüdür. GA4,
kullanıcıların dijital varlıklar üzerindeki etkileşimlerini kapsamlı bir
şekilde izlemek ve analiz etmek için özel olarak geliştirilmiştir. Google
Analytics 4 önceki sürümler ile kıyaslandığında daha fazla veri toplama
yetenekleri sunarak daha ileri düzeyde kullanıcı analitiği sağlar.
Google Analytics 4 Avantajları Nelerdir?
Google
Analytics 4, özellikle e-ticaret odaklı web sitelerin gelişimi için kullanılması
gereken önemli bir araçtır. Çünkü Google Analytics 4 web siteleri veya mobil
uygulamaları ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını analiz eder. Google
Analytics e-ticaret kurulumu sayesinde Google Analytics 4’ten elde
edeceğiniz verilere göre e-ticaret sitenizi optimize ederek kazancınızı
artırabilirsiniz. Öte yandan Google Analytics 4 özellikleri ve
avantajları şu şekilde sıralanabilir:
·
GA4,
kullanıcı etkileşimlerini olaylar olarak adlandırılan temel birimlere
dayandırır. Olaylar, web sitesinde gerçekleşen sayfa görüntüleme, tıklama, form
gönderme gibi eylemleri veya etkileşimleri temsil eder.
·
Google
Analytics 4, gerçek zamanlı veri analizi sağlayarak kullanıcıların anlık
etkileşimlerini takip etmenizi sağlar. Bu sayede kampanyalarınızın veya
değişikliklerinizin sonuçlarını hemen görebilir ve stratejilerinizi bu
sonuçlara göre optimize edebilirsiniz.
·
Kullanıcı
dostu bir arayüze sahip olan GA4, önceki sürümlerden farklı bir veri
organizasyonu sunar. Kullanıcılar, özelleştirilebilir anlık raporlar ve
segmentler oluşturabilir. Bu sayede kullanıcı davranışlarının daha kolay takip
edilebilir ve daha derinlemesine analiz yapılmasına imkân tanır.
·
Google'ın
makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak gelecekteki kullanıcı davranışlarını
tahmin etmeye yardımcı olan özellikler sunar. Bu, pazarlama stratejilerini
planlamanız ve optimize etmeniz için değerli bir araç sağlar.
Google Analytics 4 Mülkü Nasıl Oluşturulur?
Google
Analytics e-ticaret kurulumu,
web sitelerin ve mobil uygulamalardan en iyi verimin alınmasına olanak sağlar. Google
Analytics 4 mülkü oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
·
İlk
olarak Google hesabınıza giriş yapmanız gerekir. Daha sonra Analytics web
sitesine giriş yapabilirsiniz. Eğer mevcut bir Universal Analytics aracınız
yoksa karşınıza hesap oluşturmanız için bir sayfa çıkacaktır.
·
Açılan
sayfada “Start Measuring” kısmına tıklayın. Eğer
daha önceden kurduğunuz bir Universal Analytics hesabınız varsa Account
kısmından ilerlemelisiniz.
·
“Start Measuring” butonuna tıkladıktan sonra ilk olarak hesap
oluşturmanız gerekir. Site veya marka adınızı yazıp alt kısmında bulunan
kutucuklara dokunmadan “Next” diyerek ilerleyebilirsiniz.
·
Property Setup kısmında bulunan alanları ise web sitenize ve
lokasyonunuza göre doldurabilirsiniz. Eğer mevcut bir Universal Analytics
hesabınız varsa direkt olarak bu sayfadan ilerleyebilirsiniz.
·
“Business information” aşamasında ise sektörünüze ve işletmenize
uyan alanları seçerek devam edebilirsiniz. Buradaki seçimler GA4 aracının
çalışmasını doğrudan etkilemediğinden bu adımda çok fazla vakit harcamanıza
gerek yok.
·
Daha sonra sayfanın üst kısmında yer alan “Create” butonunu
seçerek mülkümüzü oluşturabilirsiniz. Daha sonra karşınıza “Data streams” sayfası
çıkacak. Buradan “Web” seçimini yapabilirsiniz.-. Eğer Android veya iOS uygulamanız
varsa daha sonra aynı mülk içerisinde mobil aplikasyon kurulumu gerçekleştirebilirsiniz.
·
Web seçimini yaptıktan sonra açılan sayfada sizden istenen
bilgileri web sitenize uygun bir biçimde doldurabilirsiniz. Daha sonra “Create
stream” seçeneğini seçerek Google Analytics 4 mülkünüzü oluşturmuş olacaksınız.
Google
Analytics 4, kullanıcıların dijital varlıklarıyla ilgili verileri daha
ayrıntılı bir şekilde analiz etmelerini ve daha iyi bilgilendirilmiş kararlar
vermelerini sağlayan güçlü bir analitik platformudur. Web sitesi veya mobil
uygulama sahipleri, GA4'ü kullanarak kullanıcı davranışlarını daha iyi
anlayabilir, pazarlama stratejilerini optimize edebilir ve kullanıcı deneyimini
iyileştirebilir.