Google Analytics 4 (GA4) Avantajları Nelerdir?

Google Analytics 4 (GA4) Avantajları Nelerdir?

Google Analytics, web sitesi sahiplerinin site performansını izlemesine ve kullanıcı etkileşimlerinin analiz edilmesine olanak sağlayan bir araçtır. Google Analytics 4 (GA4) ise Google Analytics’in gelişmiş özelliklere sahip yeni bir sürümüdür. GA4, kullanıcıların dijital varlıklar üzerindeki etkileşimlerini kapsamlı bir şekilde izlemek ve analiz etmek için özel olarak geliştirilmiştir. Google Analytics 4 önceki sürümler ile kıyaslandığında daha fazla veri toplama yetenekleri sunarak daha ileri düzeyde kullanıcı analitiği sağlar.

Google Analytics 4 Avantajları Nelerdir?

Google Analytics 4, özellikle e-ticaret odaklı web sitelerin gelişimi için kullanılması gereken önemli bir araçtır. Çünkü Google Analytics 4 web siteleri veya mobil uygulamaları ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını analiz eder. Google Analytics e-ticaret kurulumu sayesinde Google Analytics 4’ten elde edeceğiniz verilere göre e-ticaret sitenizi optimize ederek kazancınızı artırabilirsiniz. Öte yandan Google Analytics 4 özellikleri ve avantajları şu şekilde sıralanabilir:

·      GA4, kullanıcı etkileşimlerini olaylar olarak adlandırılan temel birimlere dayandırır. Olaylar, web sitesinde gerçekleşen sayfa görüntüleme, tıklama, form gönderme gibi eylemleri veya etkileşimleri temsil eder.

·      Google Analytics 4, gerçek zamanlı veri analizi sağlayarak kullanıcıların anlık etkileşimlerini takip etmenizi sağlar. Bu sayede kampanyalarınızın veya değişikliklerinizin sonuçlarını hemen görebilir ve stratejilerinizi bu sonuçlara göre optimize edebilirsiniz.

·      Kullanıcı dostu bir arayüze sahip olan GA4, önceki sürümlerden farklı bir veri organizasyonu sunar. Kullanıcılar, özelleştirilebilir anlık raporlar ve segmentler oluşturabilir. Bu sayede kullanıcı davranışlarının daha kolay takip edilebilir ve daha derinlemesine analiz yapılmasına imkân tanır.

·      Google'ın makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak gelecekteki kullanıcı davranışlarını tahmin etmeye yardımcı olan özellikler sunar. Bu, pazarlama stratejilerini planlamanız ve optimize etmeniz için değerli bir araç sağlar.

Google Analytics 4 Mülkü Nasıl Oluşturulur?

Google Analytics e-ticaret kurulumu, web sitelerin ve mobil uygulamalardan en iyi verimin alınmasına olanak sağlar. Google Analytics 4 mülkü oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

·      İlk olarak Google hesabınıza giriş yapmanız gerekir. Daha sonra Analytics web sitesine giriş yapabilirsiniz. Eğer mevcut bir Universal Analytics aracınız yoksa karşınıza hesap oluşturmanız için bir sayfa çıkacaktır.

·      Açılan sayfada “Start Measuring” kısmına tıklayın. Eğer daha önceden kurduğunuz bir Universal Analytics hesabınız varsa Account kısmından ilerlemelisiniz.

·      “Start Measuring” butonuna tıkladıktan sonra ilk olarak hesap oluşturmanız gerekir. Site veya marka adınızı yazıp alt kısmında bulunan kutucuklara dokunmadan “Next” diyerek ilerleyebilirsiniz.

·      Property Setup kısmında bulunan alanları ise web sitenize ve lokasyonunuza göre doldurabilirsiniz. Eğer mevcut bir Universal Analytics hesabınız varsa direkt olarak bu sayfadan ilerleyebilirsiniz.

·      “Business information” aşamasında ise sektörünüze ve işletmenize uyan alanları seçerek devam edebilirsiniz. Buradaki seçimler GA4 aracının çalışmasını doğrudan etkilemediğinden bu adımda çok fazla vakit harcamanıza gerek yok.

·      Daha sonra sayfanın üst kısmında yer alan “Create” butonunu seçerek mülkümüzü oluşturabilirsiniz. Daha sonra karşınıza “Data streams” sayfası çıkacak. Buradan “Web” seçimini yapabilirsiniz.-. Eğer Android veya iOS uygulamanız varsa daha sonra aynı mülk içerisinde mobil aplikasyon kurulumu gerçekleştirebilirsiniz.

·      Web seçimini yaptıktan sonra açılan sayfada sizden istenen bilgileri web sitenize uygun bir biçimde doldurabilirsiniz. Daha sonra “Create stream” seçeneğini seçerek Google Analytics 4 mülkünüzü oluşturmuş olacaksınız.

Google Analytics 4, kullanıcıların dijital varlıklarıyla ilgili verileri daha ayrıntılı bir şekilde analiz etmelerini ve daha iyi bilgilendirilmiş kararlar vermelerini sağlayan güçlü bir analitik platformudur. Web sitesi veya mobil uygulama sahipleri, GA4'ü kullanarak kullanıcı davranışlarını daha iyi anlayabilir, pazarlama stratejilerini optimize edebilir ve kullanıcı deneyimini iyileştirebilir.

https://timsahajans.com.tr/

TAKİP ET @timsahajans