Google Ads (AdWords) Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads, dijital dünyada AdWords olarak
bilinen bir sistemdir. İş dünyasında aktif bir şekilde rol alan firmaların
internet üzerinden başarı elde etmek için kullandığı ağ olarak bilinir. Google AdWords
kullanımı ile internet üzerinde Google arama sıralamasında reklamların
kullanıcılara erişmesi sağlanır. Bu nedenle “Google Ads nedir, Google
Ads nasıl kullanılır?” gibi sorular arama motorlarında sıklıkla
araştırılır.
Google AdWords,
sanal dünyada online pazarlama sistemlerinde firmaların başarı elde etmesine
yardımcı olan oldukça önemli bir araçtır. Bunun yanı sıra Google’da sanal
dünyanın en yaygın reklam geliri sağlayan araçtır. Dolayısıyla başarılı bir
reklam çalışmasının en önemli kısmının başarılı olması, AdWords reklamlarına
bağlıdır.
Google
günümüzde 1 milyarı aşkın aktif kullanıcıya sahiptir. Böylesine büyük bir ağ
etrafında firmaların kullanacağı doğru bir AdWords planlaması gereklidir. Bu
planlama, her firma için hayali olan başarıyı kısa bir sürede elde etmesini
sağlar.
Google AdWords Nasıl Kullanılır?
AdWords reklamları kullanılırken, özen gösterilmesi gereken öncelikli
konular vardır. Hesap kurulumu, farklılık yaratabilecek reklam/tanıtım
içerikleri ve söylemleri, teknik gereksinimler, hesap yönetimi, her geçen gün
değişen rekabete ortamına uyum sağlamak, düzenli takip/optimizasyon ve
raporlamalar ile ilgili nasıl bir yol izlenebileceği bu konular arasında yer
alır. Bu konuları hızlı bir şekilde net bir hale getirip planlama yapılması
gerekir. Bu sayede reklamlar için çizilen yol haritasında elde edilen sonuçlara
bağlı olarak daha gelişmiş bir hedefleme olanağı olur.
Google AdWords Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Google AdWords kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda verilmiştir.
·
Bütçeyi
en iyi şekilde belirlemek
·
Müşteri
çekmeye odaklanmak
·
Arama
ve görüntülü reklam ağlarından yararlanmak
·
Anahtar
kelime çalışmasını iyi yapmak
·
Açılan
sayfaların kontrollerini iyi bir şekilde yapmak
·
Arama
terimleri raporlarından fayda sağlamak
·
Sonuçları
iyi analiz etmek ve buna bağlı optimizasyonlar yapmak
·
Yer
hedeflemelerini iyi yapmak
Tüm bu maddelere özen gösterilmesi durumunda Google AdWords kullanımı web sitesine sürekli bir dönüş sağlanmasına imkân verir. Google reklamlarında yapılması gereken en önemli şey, iyi kontrol yapmaktır. Bunun yanı sıra kontrollere göre optimizasyonları iyi yapmak da oldukça önemlidir.
0 Yorum