Etkili Sosyal Medya Stratejileri Nelerdir?

Etkili Sosyal Medya Stratejileri Nelerdir?

Sosyal medya stratejisi, firmaların/işletmelerin sosyal medya platformları üzerinden ürünlerini/hizmetlerini hedef kitlesine ulaştırarak etkileşimlerini ve satışlarını arttırmak için başvurduğu yönteme denir. Bu bağlamda “Sosyal medya stratejileri nelerdir?” sorusu kişiler tarafından sıkça merak edilen sorular arasında yerini alır.

Sosyal medya pazarlama stratejileri üzerinde durmak için işletmelerin hedef kitlesini belirmesi, rakiplerini analiz etmesi ve belli başlı süreçleri bitirerek kendi stratejilerini oluşturması gerekir. Doğru oluşturulan bir sosyal medya stratejisi ile işletmeler marka hesaplarını büyütür ve bu sayede hedef kitlesine ulaşır. Böylece daha fazla satış yapabilme olanağı kazanır.

Sosyal Medyadaki Hedefleri Belirlemek

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur?” sorusunun yanıtının ilk aşaması sosyal medyadaki hedefleri belirlemektir. Sosyal medya stratejisi meydana getirme çalışmalarının ilk aşamasında işletmeler, sosyal medya platformları için bir hedef belirlemelidir. Bu hedefler belirlenirken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar aşağıdaki gibidir.

·      Öncelikle sosyal medyada yer alma sebebinin anlamlandırılması, belirlenmesi gerekir.

·      Sosyal medya platformlarından alınmak istenen dönütlere karar verilmelidir.

·      Sosyal medya çalışmaları başarılı bir şekilde gerçekleştiği zaman bu çalışmalardan hangi sonuçların alınmak istendiği bilinmelidir.

Bu hususlarda karara varıldıktan sonra bir işletme olarak sosyal medyadaki hedeflerin belirlemek mümkündür.

Rakiplerini Analiz Etmek

İşletmeler için bir sosyal medya stratejisi planlarken diğer markaların sosyal medya stratejileri ile ilgili araştırma yapılması gerekir. Bu konu hakkında bilgi edinmenin önemi büyüktür. Kendi işletmenizin rakiplerini tanımak ve bu rakiplerin sosyal medya stratejilerini incelemek kendi stratejinizi planlarken size kolaylık sağlar. Dolayısıyla aşağıdaki unsurlar konusunda dikkatli olmak başarılı bir rakip analizi yapabilmeyi mümkün kılar.

·      Öncelikle işletmenin online platformlarındaki rakiplerinin belirlenmesi gerekir. 5 – 6 rakip belirlenmesi daha doğru çalışmalar yapmaya zemin hazırlayabilir.

·      Rakiplerin yer aldığı sosyal medya platformları hakkında araştırmalar yapılmalıdır.

·      Rakip markaların sosyal medya stratejileri ile ilgili detaylar öğrenmek için hangi platformlarda nasıl paylaşımlar yapıldığını, içeriklerin görsellerini, hashtaglerini ve paylaşım metinlerini gözlemlemek çalışmalara fayda sağlar.

·      Rakiplerinin hangi aralıklarla hangi tür ürün ve hizmetler için reklam verdiği de incelenmelidir.

·      Son adım olarak rakip markaların takipçi sayısı, etkileşim oranları gibi istatistikleri kontrol etmek gerekir.

Hedef Kitleyi Belirlemek

İşletmelerin sosyal medya stratejilerinde hedef kitlelerin rolü yadsınamayacak kadar büyüktür. Bunun nedeni ticari faaliyet gösteren tüm işletmelerin hedef kitlelerindeki kişilere erişmek için sosyal medya platformlarında iletişim çalışmaları yürütmesidir.

Bunun yanı sıra sosyal medya platformlarında yapılan iletişim çalışmaları ve başvurulacak yöntemler markaların hedef kitlesinde bulunan kişilere göre farklılık gösterir. Dolayısıyla iyi bir sosyal medya stratejisi planlayabilmek ve meydana getirebilmek için işletmelerin erişmek istedikleri hedef kitleyi de belirlemesi gerekir.

Hedef kitle belirlenirken öncelikle ürün ve hizmetlerin kime satılacağı hakkında fikir sahibi olmak gerekir. Bir e-ticaret sitesi kurulmasının ardından sosyal medya stratejisi oluşturuluyorsa hedef kitledeki kişiler hakkında genel bilgilere Google Analytics hesabı üzerinden erişmek mümkündür.

Hedef kitlenin belirlenmesinin ardından kitle içerisinde bulunan kişiler hakkında bilgi sahibi olmak için hedef kitlesinin pek çok alanda analiz edilmesi önemli bir aşamadır. Analiz edilmesi gereken alanlar aşağıdaki gibidir.

·      Yaş ve cinsiyet

·      Demografik bilgiler

·      İlgi alanları

·      Davranış

·      Kullanılan teknolojiler

Bu alanlarda analizler yapıldıktan sonra sosyal medya stratejisi oluşturma çalışmaları için aşağıdaki karineler dikkate alınmalıdır.

·      İşletmelerin hedef kitlesinde bulunan sosyal medya kullanıcıları daha genç yaşlarda ise sosyal medya stratejinizi daha dinamik ve samimi bir şekilde oluşturmak daha fazla kişinin dikkatini çekebilmek için önemlidir.

·      Hedef kitle analizinden sonra kitle içerisinde yer alan kişilerin orta yaş grubunda yer aldığı gözlemlendiği zaman biraz daha ciddi ve kurumsal bir dil kullanmak daha doğru olabilir.

·      İşletmenin sattığı ürünler ve hizmetler Z kuşağına hitap ediyorsa sosyal medya stratejisini daha çok TikTok ve Instagram gibi platformlarda kurgulamak, daha başarılı bir çalışma yürütmeye imkân verir.

·      İşletmenin hedef kitlesindeki kişiler kurumsal kariyere sahip ise Linked.in gibi kurumsal sosyal medya platformlarına yönelmek doğru bir adım olacaktır.

Sosyal Medya Platformlarını Tanımak

Sosyal medya stratejisi planlama ve oluşturma çalışmaları yapılacaksa hedef kitlesinin belirlenmesinin ardından hedef kitledeki kişilerin bulunduğu sosyal medya platformlarını tanımak gerekir. Platformlar tanınırken ne tür paylaşımlar yapıldığı ve ne tür hashtagler kullanıldığı belirlenmelidir. Bu sayede platformların dinamiklerine uygun olarak sosyal medya stratejisi oluşturmak mümkün olabilir.

Markaların sosyal medya stratejileri gözlemlendiği zaman sosyal medya platformlarına yönelik şu tür izlenimlerin ortaya çıktığı görülmüştür.

·      Genel olarak işletmeler Facebook’ta paylaşım yaptığı gözlemlenmiştir. Facebook platformunda ürün, hizmet ve kampanya tanıtımı yapan işletmeler, aynı zamanda sitelerinin blog bölümünde yayınladıkları yazılarını da paylaşır.

·      Instagram platformunda paylaşım yapmak için ise işletmeler video, görsel, hikâye, Reels ve canlı yayın gibi platforma özgü formatları kullanır. Instagram platformunda paylaşım yapan işletmeler görsel ve video kalitesine büyük oranda önem gösterir.

·      LinkedIn paylaşımları gözlemlendiğinde ise işletmelerin daha kurumsal dil ve kurumsal iletişime uygun içerikler paylaştığı görülür.

·      TikTok platformunda ise daha çok Z kuşağını hedef alan hem eğlenceli hem de didaktik içeriklerin paylaşımı yapılır.

Sosyal Medya Paylaşımlarını Düzenli Olarak Yapmak

İşletmelerin doğru bir sosyal medya stratejisi olsa dahi rutin bir şekilde paylaşım yapılmadığında strateji fonksiyonelliğini yitirir. Dolayısıyla sosyal medya platformlarında paylaşım yapılırken paylaşımları düzenli olarak yapmanız büyük bir öneme sahiptir.

Genel olarak ticaretle uğraşan firmalar sosyal medya içerikleri paylaşılırken 1 veya 2 gün aralıklarla paylaşım yapılmaya özen gösterilmelidir. Bu nedenle işletmeler bir sosyal medya içerik takvimi oluşturarak düzeni oturtabilir.

Sosyal Medya Reklamları Vermek

İşletmeler için sosyal medya stratejisi oluşturulmasının ardından bu stratejiye uymak ve hedef kitlesinde bulunan daha fazla kişiye erişmek için sosyal medya reklamları verilmesi gerekir. Sosyal medya reklamları verilirken reklamları doğru bir şekilde planlamak ve platformların formatlarına ve demografik sonuçlarına uygun reklamlar verilmesi oldukça önemlidir.

Herhangi bir sosyal medya platformunda reklam vermek için reklam ayarlaması yapılırken metin, görsel, video, hedef kitle, hashtag, reklam konumları gibi reklam özelliklerinde çalışmalar yapılması doğru olur. Yeterli bir reklam bütçesi belirlenerek reklamlar yayımlanabilir.

Dijital pazarlama danışmanlığı hakkında bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz. 

TAKİP ET @timsahajans