EEAT Nedir? 2025’te Google’ın Güvenilirlik Kriterleri

EEAT Nedir? 2025’te Google’ın Güvenilirlik Kriterleri

Google, web sitelerinin kalite düzeyini belirlemek için çeşitli algoritmalar ve değerlendirme kriterleri kullanır. 2025 itibariyle, EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) kavramı, Google’ın güvenilirlik ve kalite değerlendirmesinde önemli bir rol oynamaktadır. EEAT, daha önce EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) olarak bilinen bir kavramın güncellenmiş halidir ve İletişim deneyimi unsuru eklenerek daha kapsamlı hale getirilmiştir. EEAT aslında web sitenize vereceğiniz değerin de ölçülmesini sağlayan bir sistem olarak değerlendirilebilir. Bugün internet dünyasındaki her web sitesinin amacı daha yukarı çıkmak ve bunu da hem kurallara uygun hem de doğru bir şekilde yapabilmektir. Aşağıdaki unsurlara dikkat edilmesi halinde ise bu beklentinin gerçeğe dönüşmemesi için herhangi bir sorun bulunmamaktadır.

EEAT Unsurları Nelerdir?

Deneyim:

·      İçeriği yazan kişinin konuyla ilgili gerçek deneyime sahip olup olmadığı kontrol edilir.

·      Kullanıcı deneyimlerini öne çıkartan içerikler, daha yüksek EEAT puanı alabilir. Bu da içeriğe daha büyük katkı sağlar.

Uzmanlık:

·      Konunun uzmanları tarafından hazırlanan içerikler, Google tarafından daha değerli olarak algılanır.

·      Medikal, finans, hukuk gibi "Your Money or Your Life" (YMYL) konularında uzmanlık özellikle kritik bir faktördür.

Yetkinlik:

·      Bir web sitesinin veya içerik yazarının sektördeki otorite seviyesini belirler.

·      Sektör içinde tanınmış ve saygın kişiler tarafından yazılan içerikler daha yüksek otorite değerine sahiptir.

Güvenilirlik:

·      Web sitesinin ve içeriğin güvenilir olup olmadığını belirler.

·      Kullanıcı yorumları, doğru kaynak kullanımı ve şeffaflık güvenilirlik açısından önemlidir.

2025’te Google’ın EEAT Kriterleri Nasıl?

2025 itibariyle, Google EEAT kriterlerini daha da geliştirerek, web sitelerinin sıralamalarını belirlerken bu ölçütleri daha detaylı bir şekilde ele almaktadır:

Google, EEAT kriterlerini analiz etmek için yapay zeka ve makine öğrenmesini daha etkin bir şekilde kullanmaktadır. Yapay zeka, içeriğin sahte mi yoksa gerçek mi olduğunu anlamak için çeşitli ölçütler geliştirmektedir.

Güvenilir ve otoriter sitelerden gelen geri bağlantılar (backlinkler), sitenin EEAT değerlendirmesinde daha yüksek puan almasını sağlar.

Google, kullanıcı yorumları ve geri bildirimleri daha fazla dikkate alarak, organik olarak olumlu yorum alan siteleri öne çıkarmaktadır.

EEAT’e Uygun Web Sitesi ve İçerik Nasıl Hazırlanmalı?

·      Doğru bilgiler sunan, akademik veya sektörel kaynaklar ile desteklenmiş yazılar oluşturun.

·      YMYL konularında uzman yazarlar tarafından yazılan içerikler, güvenilirlik ve otoriteyi artırır.

·      Web sitenizin güvenli (HTTPS) olması, güvenilirlik faktörlerinden biridir.

·      Kullanıcı dostu arayüz ve mobil uyumluluk, içeriğin daha çok kişiye ulaşmasını sağlar.

·      İlgili ve güvenilir kaynaklara referans vererek içeriğinizi destekleyin.

2025 itibariyle Google, EEAT kriterlerini daha da geliştirerek kaliteli ve güvenilir içeriğe sahip web sitelerini öne çıkarmaya devam ediyor. Bu nedenle, web sitesi sahipleri ve içerik üreticileri, EEAT faktörlerine uygun stratejiler geliştirerek hem arama motoru sıralamalarında yükselmeyi hem de kullanıcı güvenini kazanmayı hedeflemelidir.

Daha fazla bilgi için https://www.timsahajans.com.tr/adresimizi ziyaret edebilirsiniz.

TAKİP ET @timsahajans