E-Ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlamanın Önemi
Bir e-ticaret sitesinin markasını ve ürünlerini ilgili
kitleye tanıtmak için en önemli izlemsel planı içerik pazarlamasıdır. Gelişen
teknoloji ve değişen pazar ile pazarlama stratejileri, yeni alanlarda kendini
göstermektedir. Buna bağlı olarak yeni müşterilere ulaşmak için dijital
alanlara adım atan pazarlama stratejileri, kitlelerin ilgisini çekebilmeyi ve
yeni müşterilere ulaşabilmeyi amaçlamaktadır.
İçerik Pazarlaması Nedir?
İçerik pazarlaması, değişen zamana ve gelişen teknolojiye
ayak uydurarak, potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek ve alışveriş
alışkanlıklarını yeniden oluşturmak için markaların başvurduğu stratejidir.
Müşterinin alışveriş davranışlarını geliştirme hedefi ile hareket eden
markalar, içerik pazarlaması sayesinde belirli bir rutin halinde çarpıcı
içerikler paylaşarak tüketici ile iletişime geçmektedir. Markanın kurduğu bu
iletişim sayesinde müşterilerin ihtiyaçları ve ilgi alanları doğrultusunda
ortaya çıkarılan içerikler, bilgi verici ve ilgi çekici bir reklam deneyimi
yaratmaktadır.
İçerik Pazarlamasının Amacı Nedir?
İçerik pazarlamasının amacı; etkili, bilgilendirici,
yaratıcı ve özgün içerikler sayesinde tüketici ile uzun vadeli bir bağ
kurmaktır. Düzenli bir şekilde yayınlanan içeriklerin yardımı ile kitlelerle
etkileşim yaratma amacıyla yapılan içerik pazarlama stratejisi ile yalnızca
satış ve kısa vadede etkileşim hedeflenmemektedir.
Çelişkisiz ve güvenilir içerik oluşturarak ve kitlelere
ulaştırarak, tüketiciyi harekete geçirme ve kar elde etme içerik pazarlamasının
amaçlarından biridir. İçerik pazarlaması ile değerli, doğru ve etkileyici
bilgiyi ortaya çıkararak dikkat çekmek hedeflenmektedir.
E-Ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlamanın Önemi
E-Ticaret siteleri için oldukça önem taşıyan içerik pazarlamasının etkisi, araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Alışılagelmiş tüketici davranışlarından yola çıkılarak saptanan sonuç; müşterilerin %47’sinin ilgilendiği ürünü almadan önce yazılan içerikleri incelediği yönündedir. Blog sayfası olan markaların, blog sayfası olmayanlara göre %67 daha fazla müşteri elde etmesi içerik pazarlaması örnekleri arasındadır. Yapılan araştırma göz önünde bulundurulduğunda içerik pazarlamasının e-ticaret siteleri için önemi ortaya çıkmaktadır. Aynı zamanda SEO uyumlu içerikler, e-ticaret web sitelerinin arama motorlarındaki yerini üst sıralara çıkarmaktadır.
Stratejik bir plan ile içerik pazarlama; markayı, markanın vizyonunu ve hedef kitlesini ortaya çıkarmaktadır. Markaların kendine özgü bir strateji planı hazırlayarak başarı elde etmesi gerekmektedir. Hazırlanan strateji ile ilerlemek ve markanızı diğerlerinden ayırmak mümkündür.
0 Yorum