E-İhracat SEO’nun Normal SEO’dan Farkı Nedir?
E-ihracat
pazar yerleri veya e-ihracat
siteleri içinde satış yapan firmaların satışlarını artırmak ve geliştirmek
için yapılan SEO çalışmasının bütünü e-ihracat SEO olarak tanımlanır. İhracat
da temel amaç satıştır. Dolayısıyla işletmelerin bu gereksinimlerine bağlı
olarak optimizasyon çalışmaları yapılır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda satış
ciroları direkt olarak etkilenir.
E-ihracat SEO çalışmaları
belirli başlı birtakım ölçütlere bağlı olarak gerçekleştirilir. Hedef pazar
analizi ve fiyat analizleri gibi çeşitli metrik iş e-ihracat SEO çalışmalarına
dahil olur. E-ihracatta arama motoru optimizasyonu çok kapsamlı olarak ele
alınmalıdır. E-ihracat yapan firmalar bir bütün olarak optimizasyon
çalışmaları yaptığında en optimum ve yüksek performansı elde eder.
E-ihracat SEO hizmeti
alan işletmeler/firmalar ilk olarak sonuçları hızlı bir şekilde görmeye başlar.
Bunun nedeni çok ufak ancak kritik birtakım dokunuşlar yapılarak satış
cirolarında büyük etkiler yaratılabilmesidir.
E-İhracat SEO ve Normal SEO arasındaki Farklar
SEO’nun temel yapısı
dünyanın tüm platformlarında aynıdır. Trafik arzu edilen şekilde yönlendirilmek
ve detaylandırılmak gerekli olduğunda SEO yapılırken amaç ilk sıralarda yer
almaktır. Türkiye’den yurtdışına satış yapan alışveriş siteleri için SEO
yapılırken de amaç aynıdır. Listelenen ürünleri ya da web sitesini daha görülür
hale getirip alınan trafiği arttırmaktır. Bu amaç için çalışmalar yapılırken tercih
edilen yöntemler ve metotlar farklı olabilir. Ancak temel yapı her zaman aynıdır.
Ana amaç, her daim aramalarda üst sıralarda olmak ve görünürlüğü arttırmaktır.
E-İhracat SEO
görselliğe daha çok önem veren bir yapıdadır. Bunun yanında normal SEO ile
karşılaştırıldığında daha çok ürün odaklı olduğu görülür. Görsel
optimizasyonlar çok iyi olmalıdır. Mutlaka pazar yerinin verdiği formata uygun
şekilde ürün listelemelerinin yapılması gerekir. Bireyler, alışverişlerini
büyük oranda telefon üzerinden yaparlar. Mobil uyumluluğun iyi olması için gereken
ise görsel boyutların pazar yerinin vermiş olduğu kadar listelenmesi gerekir.
Tüm bu
gerekliliklerin aksi gerçekleştiğinde farklı cihazlardan giriş yapan müşteriler
listelenen ürünleri düzgün bir şekilde göremez. E-ticaret için de en önemli
müşteri çekme yöntemi görsellerin ilgi çekici olmasıdır. Görseller optimize edilmediği
takdirde ziyaretçiler ne kadar sizi görürse görsün listelenen ürünlere tıklamazlar.
Yalnızca görüp geçerler. Satın alma davranışı gerçekleştirmezler.
Hedef kitlenin
e-ihracat web sitelerine güvenip satın alma işlemi gerçekleştirmesi için yapılması
gereken temel işlemler aşağıdaki gibidir.
·
SSL
Sertifikası
·
Hem
güvenli hem de uluslararası bir ödeme altyapı desteği
·
Olumsuz
bir durumda geri iade politikasına sahip bir site
·
Muhatap
alınacak ve fiziksel olarak firmanın varlığını kanıtlayacak olan gerçek bir
adres
·
Site
tasarımının UI/UX açısından başarılı olması
·
Optimum
çalışan bir site yapısı
· E-İhracat SEO operasyon sürecinin iyi yönetilmesi