E-İhracat SEO Nedir? E-İhracat SEO Nasıl Yapılır?
E-ihracat
siteleri veya e-ihracat
pazar yerleri içerisinde satış yapan işletmelerin satış oranları arttırmak
ve geliştirmek için yapılan SEO çalışmalarının bütününe Elektronik İhracat SEO
denir. İhracat konusunda temel hedef satıştır. İşletmelerin bu gereksinimlerine
bağlı olarak optimizasyon çalışmaları gerçekleştirilir. Yapılan bu çalışmalar sonucunda
satış cirolarında yükselmeler görülür.
E-ihracat
SEO çalışmaları belli
başlı birtakım unsurlara bağlı olarak yapılır. Hedef pazar analizi, Fiyat
Analizleri gibi pek çok metrik işin içine girer. E-ihracatta SEO çalışmalarının
oldukça kapsamlı bir şekilde ele alınması gerekir. Bir bütün şeklinde
optimizasyon çalışmaları yapılırsa en optimum ve yüksek performansa ulaşılır.
E-ihracatta SEO
çalışmaları hizmeti alan firmalar başlangıç adımında neticeleri hızlı bir
şekilde görmeye başlayabilir. Bunun nedeni çok küçük ama kritik birtakım
dokunuşların gerçekleştirilmiş olmasıdır. Bu küçük dokunuşlar bile satış cirolarında
büyük etkiler yaratır.
E-İhracat SEO Danışmanlığı Hizmetleri Nelerdir?
Adım adım anlatılacak
olursa E-İhracat SEO danışmanı, hedef pazar analizi/seçimi, hedef kitle
analizi, fiyatlandırma desteği, pazar yerine özel optimize görsel desteği
sağlar. Ürün açıklamaları e-ticaret siteleri ve pazar yerleri için en önemli
kısımlardan bir tanesidir. Bunlar ve sürecin ilerleme şekline göre daha farklı
konularda destek verir.
Bunların yanı
sıra eğer web sitesi içinde bir danışmanlık alınacaksa temelde klasik SEO
hizmetinden çok farklı bir yanı olmayan e-ihracat SEO danışmanlığı, sadece belirli konularda değişiklik gösterir.
Web site
üzerinden e-ihracat yapılacaksa e-ihracat SEO giriş uyumlu bir e-ticaret sitesinin
düzenlenmesi, Google ile uyumlu hale getirilmesi gibi hizmetlerden
yararlanılabilir.
E-ihracat SEO
danışmanlık sistemi bağlamında danışman firmalara/işletmelere birtakım verileri
verebilir. Danışmanlar ile yapılan anlaşmalarda esneklik gösterilebilir. Bu
tamamen işletmenin anlaşma ve çalışma şekline bağlıdır.
E-İhracat Çalışmaları
E-ihracat
çalışmaları danışman ve işletme arasında muazzam bir uyum olmasını gerektirir.
İşletmenin danışmana güvenmesi önemlidir. Danışman da elindekileri şeffaf bir
şekilde işletmeye sunmalıdır.
Çalışmaları
birkaç temel başlıkta ayırmak mümkündür. Bunlar aşağıdaki gibidir.
·
Ürün
Listelemeleri (Açıklamalar, Görsel Optimizasyonu, Ürün Başlığı…)
·
Web
Sitesi Optimizasyonları (SSL Sertifikası, Çoklu Dil Desteği, SEO Uyumlu Ürün
Açıklamaları…)
·
E-Ticaret
Sitesi için uluslarla entegre güvenli bir satın alma alt yapı desteği.
· Sosyal Medya Hesapları (Ürün Reklamları Sosyal Medyadan Yapılması)