Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
2020 yılında Covıd-19
salgınının başlamasıyla alışveriş pratikleri dönüşmeye başladı. Yapılan araştırmalar,
yalnızca 2020 yılında iki milyondan fazla kişinin e-ticaret siteleri üzerinden ürün
veya hizmet satın aldığını göstermektedir. Doğal olarak e-ticaret, ticaretle
uğraşan kişiler ve yatırımcılar için en kârlı yollardan biri haline gelmiştir. Online
satış yapmak isteyen bir yatırımcıysanız ve az yatırımla çok iş yapmak
istiyorsanız dropshipping işletmesi açmak, sizin için kârlı olacaktır.
Türkçesi stoksuz satış olan
“dropshipping tam olarak nedir, dropshipping nasıl yapılır” gibi merak
ettiğiniz soruların cevabını içeriğimizin devamında bulabilirsiniz.
Dropshipping Nedir?
E-ticaret ile web
siteleri üzerinden ürün veya hizmet satmak isteyen kişiler, stoğuna sahip
olduğu ürünlerini bir şekilde tedarik edip satış yapabileceği gibi yine çeşitli
web siteleri üzerinden farklı tedarikçilerin ürünlerini de satabilmektedir. Dropshipping,
satıcılar için birçok avantaj sunması sebebiyle son yıllarda oldukça popüler
hale gelmiş iş modellerinden biridir.
Dropshipping
kavramı, Türkçede stoksuz e-ticaret, fabrikadan halka satış ve stoksuz satış
anlamına gelir. Açacağınız dropshipping işletmesi ile envanter yönetim
sistemleri, depolama, nakliye maliyetleri ve lojistik gibi konular ile ilgilenmenize
gerek kalmaz. Yalnızca ürünün hedef kitlesinin ve müşterisinin söz konusu ürünü
satın almasına yardımcı olursunuz.
Stoksuz
e-ticaret yapan kişi, stoklarını bulundurmadığı veya depolamadığı ürünleri
satar. Satmak istediği ürünleri, e-ticaret sitesi üzerinde ya da sanal pazar
yerlerinde satışa sunar. Müşteriler ise ürünü sipariş eder. Gelen sipariş ise
ürünün asıl satıcısına iletilmektedir. Bu noktadan sonra ürünün gönderimi ve
kargo takip işlemleri, tedarikçinin sorumluluğundadır. Stoksuz e-ticaret
sayesinde tedarikçi herhangi bir reklam veya pazarlama çalışması yapmadan,
satıcı ise üretim ve depolama yapmadan satışı gerçekleştirmiş olur. Satıştan
elde edilen gelir ise anlaşmada belirtildiği üzere tedarikçi ve satıcı arasında
bölüşülür.
Tedarikçi, satıcı ve müşteri olmak üzere 3 ayağı bulunan dropshipping iş modelinden kâr etmek için satışı yapılan ürüne tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlenmesi gerekir.
Dropshipping Avantajları Nelerdir?
Dropshipping
avantajları ile yatırımcılar
ve e-ticaretle uğraşan birçok kişi tarafından sıkça tercih edilmektedir. Popüler
olan bu iş modelinin satıcı ve tedarikçi için sağladığı avantajları, şu şekilde
sıralayabiliriz:
·
Stoksuz
satış, düşük maliyetlidir.
·
Diğer
iş modelleri ile kıyaslandığında başlaması daha kolaydır. Online dropshipping
işletmesi açmak günümüzde oldukça pratiktir.
·
Üretim,
depolama, personel maaşı gibi masraflar söz konusu değildir.
·
Küçük
sermayeler ile oluşturabileceğiniz dropshipping işletmesi ile riski en aza
indirmiş olursunuz.
·
Dropshipping
işletmecisi olarak birden fazla tedarikçiden ürün satabilirsiniz. Bu sayede işletmenizdeki
ürün çeşitliliğini de dilediğiniz gibi artırabilirsiniz.
·
Stoksuz
satış yapacağınız iş modelinin kurulumu, oldukça pratiktir.
·
Dropshipping
işletmenizi açarak bilgisayarınızın bulunduğu her yerden esnek bir biçimde
çalışabilirsiniz.
Dropshipping Nasıl Yapılır?
Yüksek rekabetin
bulunduğu dropshipping iş modeli ile kazanç sağlamak istiyor olabilirsiniz.
Dropshipping İçin Bir İş Fikri Bulun
Dropshippinge
başlamadan önce diğer iş modellerinde solduğu gibi satışını yapacağınız ürünü
belirlemeniz gerekir. Bunun için ilk olarak hangi hedef kitleye hizmet vermek
istediğinizi belirlemelisiniz. Ürün niş belirleyerek satışını yaptığınız ürünler
ile müşterilerinizin değerini kazanabilirsiniz.
Satışını
yapacağınız ürünle ilgili Google Trends gibi araçlarda araştırarak trend
olup olmadığını görebilirsiniz. Ayrıca aynı araç üzerinden ürün nişiniz ile ilgilenen
kitlenin konumunu da analiz edebilirsiniz. Ürüne karar verdiyseniz ne tür
tedarikçiler ile çalışmak istediğinize karar vermeniz gerekir.
Dropshipping Pazar Analizi ile Markanızı Doğru Konumlandırın
Pazar analizi,
satışını yapmaya karar verdiğiniz ürünün ve iş endüstrisinin kapsamlı bir
değerlendirmesidir. Markanızı doğru konumlandırmak için hedef pazar, rekabet ve
stratejinin değerlendirmesini kapsayan süreçtir.
Pazar analizi
ile potansiyel müşteriler, hedef kitlenin ihtiyaçları ve satın alma biçimleri,
rakip markaların güçlü ve zayıf yönleri hakkında bilgi edinmeniz yararlı
olacaktır.
Dropshipping Tedarikçisi Bulun
Ürünlerinin
satışını yapacağınız dropshipping tedarikçisini bulmak, iş modelinde sizi ileriye
taşıyacak bir diğer önemli adımdır. Çalışacağınız tedarikçiyi ve ürünü, detaylı
bir biçimde incelemeniz yararlı olacaktır.
Online Mağaza ve E-ticaret sitesi Kurun
Satışını
yapacağınız ürünü ve tedarikçilerinizi özenli bir araştırma ile belirledikten
sonra online mağaza açma sürecine geçebilirsiniz. Alan adı ve hosting satın
alarak oluşturacağınız e-ticaret sitesi ile ürünlerinizin satışına
başlayabilirsiniz.
Online Mağazanızın Tanıtımını Yaparak Hedef Kitlenizi Büyütün
Ürünlerinizin satışı için hazırladığınız online mağaza veya e-ticaret sitesi için Google Ads ve sosyal medya platformları üzerinden dijital reklam kampanyaları yürütebilirsiniz. Bunun yanı sıra SEO veiçerik çalışmaları sayesinde hedef kitlenize ulaşarak satışlarınızı artırabilirsiniz.
Online mağazanızı kurarak stoksuz satış yapabilmek için bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/ web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.