Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?

Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?

2020 yılında Covıd-19 salgınının başlamasıyla alışveriş pratikleri dönüşmeye başladı. Yapılan araştırmalar, yalnızca 2020 yılında iki milyondan fazla kişinin e-ticaret siteleri üzerinden ürün veya hizmet satın aldığını göstermektedir. Doğal olarak e-ticaret, ticaretle uğraşan kişiler ve yatırımcılar için en kârlı yollardan biri haline gelmiştir. Online satış yapmak isteyen bir yatırımcıysanız ve az yatırımla çok iş yapmak istiyorsanız dropshipping işletmesi açmak, sizin için kârlı olacaktır. Türkçesi stoksuz satış olan “dropshipping tam olarak nedir, dropshipping nasıl yapılır” gibi merak ettiğiniz soruların cevabını içeriğimizin devamında bulabilirsiniz.

Dropshipping Nedir?

E-ticaret ile web siteleri üzerinden ürün veya hizmet satmak isteyen kişiler, stoğuna sahip olduğu ürünlerini bir şekilde tedarik edip satış yapabileceği gibi yine çeşitli web siteleri üzerinden farklı tedarikçilerin ürünlerini de satabilmektedir. Dropshipping, satıcılar için birçok avantaj sunması sebebiyle son yıllarda oldukça popüler hale gelmiş iş modellerinden biridir.

Dropshipping kavramı, Türkçede stoksuz e-ticaret, fabrikadan halka satış ve stoksuz satış anlamına gelir. Açacağınız dropshipping işletmesi ile envanter yönetim sistemleri, depolama, nakliye maliyetleri ve lojistik gibi konular ile ilgilenmenize gerek kalmaz. Yalnızca ürünün hedef kitlesinin ve müşterisinin söz konusu ürünü satın almasına yardımcı olursunuz.

Stoksuz e-ticaret yapan kişi, stoklarını bulundurmadığı veya depolamadığı ürünleri satar. Satmak istediği ürünleri, e-ticaret sitesi üzerinde ya da sanal pazar yerlerinde satışa sunar. Müşteriler ise ürünü sipariş eder. Gelen sipariş ise ürünün asıl satıcısına iletilmektedir. Bu noktadan sonra ürünün gönderimi ve kargo takip işlemleri, tedarikçinin sorumluluğundadır. Stoksuz e-ticaret sayesinde tedarikçi herhangi bir reklam veya pazarlama çalışması yapmadan, satıcı ise üretim ve depolama yapmadan satışı gerçekleştirmiş olur. Satıştan elde edilen gelir ise anlaşmada belirtildiği üzere tedarikçi ve satıcı arasında bölüşülür.

Tedarikçi, satıcı ve müşteri olmak üzere 3 ayağı bulunan dropshipping iş modelinden kâr etmek için satışı yapılan ürüne tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlenmesi gerekir.

Dropshipping Avantajları Nelerdir?

Dropshipping avantajları ile yatırımcılar ve e-ticaretle uğraşan birçok kişi tarafından sıkça tercih edilmektedir. Popüler olan bu iş modelinin satıcı ve tedarikçi için sağladığı avantajları, şu şekilde sıralayabiliriz:

·         Stoksuz satış, düşük maliyetlidir.

·         Diğer iş modelleri ile kıyaslandığında başlaması daha kolaydır. Online dropshipping işletmesi açmak günümüzde oldukça pratiktir.

·         Üretim, depolama, personel maaşı gibi masraflar söz konusu değildir.

·         Küçük sermayeler ile oluşturabileceğiniz dropshipping işletmesi ile riski en aza indirmiş olursunuz.

·         Dropshipping işletmecisi olarak birden fazla tedarikçiden ürün satabilirsiniz. Bu sayede işletmenizdeki ürün çeşitliliğini de dilediğiniz gibi artırabilirsiniz.

·         Stoksuz satış yapacağınız iş modelinin kurulumu, oldukça pratiktir.

·         Dropshipping işletmenizi açarak bilgisayarınızın bulunduğu her yerden esnek bir biçimde çalışabilirsiniz.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Yüksek rekabetin bulunduğu dropshipping iş modeli ile kazanç sağlamak istiyor olabilirsiniz.

Dropshipping İçin Bir İş Fikri Bulun

Dropshippinge başlamadan önce diğer iş modellerinde solduğu gibi satışını yapacağınız ürünü belirlemeniz gerekir. Bunun için ilk olarak hangi hedef kitleye hizmet vermek istediğinizi belirlemelisiniz. Ürün niş belirleyerek satışını yaptığınız ürünler ile müşterilerinizin değerini kazanabilirsiniz.

Satışını yapacağınız ürünle ilgili Google Trends gibi araçlarda araştırarak trend olup olmadığını görebilirsiniz. Ayrıca aynı araç üzerinden ürün nişiniz ile ilgilenen kitlenin konumunu da analiz edebilirsiniz. Ürüne karar verdiyseniz ne tür tedarikçiler ile çalışmak istediğinize karar vermeniz gerekir.

Dropshipping Pazar Analizi ile Markanızı Doğru Konumlandırın

Pazar analizi, satışını yapmaya karar verdiğiniz ürünün ve iş endüstrisinin kapsamlı bir değerlendirmesidir. Markanızı doğru konumlandırmak için hedef pazar, rekabet ve stratejinin değerlendirmesini kapsayan süreçtir.

Pazar analizi ile potansiyel müşteriler, hedef kitlenin ihtiyaçları ve satın alma biçimleri, rakip markaların güçlü ve zayıf yönleri hakkında bilgi edinmeniz yararlı olacaktır.

Dropshipping Tedarikçisi Bulun

Ürünlerinin satışını yapacağınız dropshipping tedarikçisini bulmak, iş modelinde sizi ileriye taşıyacak bir diğer önemli adımdır. Çalışacağınız tedarikçiyi ve ürünü, detaylı bir biçimde incelemeniz yararlı olacaktır.

Online Mağaza ve E-ticaret sitesi Kurun

Satışını yapacağınız ürünü ve tedarikçilerinizi özenli bir araştırma ile belirledikten sonra online mağaza açma sürecine geçebilirsiniz. Alan adı ve hosting satın alarak oluşturacağınız e-ticaret sitesi ile ürünlerinizin satışına başlayabilirsiniz.

Online Mağazanızın Tanıtımını Yaparak Hedef Kitlenizi Büyütün

Ürünlerinizin satışı için hazırladığınız online mağaza veya e-ticaret sitesi için Google Ads ve sosyal medya platformları üzerinden dijital reklam kampanyaları yürütebilirsiniz. Bunun yanı sıra SEO veiçerik çalışmaları sayesinde hedef kitlenize ulaşarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Online mağazanızı kurarak stoksuz satış yapabilmek için bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/ web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

TAKİP ET @timsahajans