Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Nedir, Nasıl Hesaplanır?
Dönüşüm
oranı, web sitelerinin
veya uygulamaların başarısını ölçen önemli bir ölçüm sistemidir. Çeşitli
konulardaki web sitelerinin okunmasını sağlamak için gerekli dönüşümlerin
yapılması gerekir. Web sitesine uygun dönüşümler ve yapılandırmalar ile gelir
de artırılabilir. Dönüşüm oranını artırmak, elde edilen geliri de artırır. Bu
nedenle dönüşüm oranlarının kesinlikle optimize edilmesi gerekir.
İstatistik ve
verilerin doğru bir şekilde yorumlanması sayesinde planların belirlenmesi,
pazarlama faaliyetlerinde gerekli noktalar arasındadır. Bu veriler arasında
önemli bir yere sahip olan dönüşüm oranı veya diğer adı ile conversion rate
bulunur. Peki, dönüşüm oranı nedir, dönüşüm oranı nasıl hesaplanır?
Dönüşüm
Oranı Nedir?
Dönüşüm oranı, web
sitelerinde ya da uygulamalarda istenilen işlemleri tamamlayan kullanıcıların
toplam kullanıcılara olan yüzdesidir. İş hedefine ve işletme çeşidine göre
“dönüşüm” herhangi bir şey olabilir. Örnek olarak, bir e-ticaret sitesinde
kullanıcıların ürün satın alması veya bir blog sitesinde ziyaretçilerin
içerikleri okuması dönüşümdür.
Genel itibari
ile dönüşüm olarak izlenen kullanıcı etkinlikleri aşağıdaki gibidir:
·
İletişim
ya da müşteri formunu doldurması
·
Üyelik
ve abonelik oluşturması
·
E-posta
bültenlerine kaydolması
·
Belirli
bir oturum süresi, oturum sayısı, oturum başına sayfa görüntüleme sayısına
ulaşması
·
İndirilebilir
kaynaklardan yararlanması
Dönüşüm olarak
belirlenen işlemler, ana hedef olmayabilir. Ziyaretçiyi ana hedef olarak
yönlendiren küçük hedefleri de dönüşüm olarak değerlendirmek mümkündür.
Ziyaretçiyi müşteriliğe yönlendiren herhangi bir ölçülebilir eylem dönüşüm
olarak kabul edilebilir. Fazla sayıda dönüşüm ile karşılaşmanız, muhtemel
dönüşüm sorunlarının sebebine odaklanabilmeyi sağlar.
Dönüşüm
Oranı Nasıl Hesaplanır?
Ziyaretçilerin
web sitesinde gerçekleştirdiği dönüşüm sayısının, toplam ziyaretçi sayısına
bölünmesi ile hesaplanan dönüşüm oranı, sitelerin ya da uygulamaların
başarısını ölçmek adına oldukça önemlidir.
(Dönüşümler
/ Toplam Ziyaretçi) x %100 = Dönüşüm Oranı
Conversion
Rate hesaplama işlemindeki
en önemli unsur bir zaman diliminde bunu yapmaktır. Ölçümlerin aylık ve yıllık
olarak ele alınması gerekir. Örnek olarak; bir e-ticaret sitesinde aylık
dönüşüm oranınızı hesaplamak istiyorsanız, o ay sitenize gelen ziyaretçilerin
ve o ay gerçekleşen dönüşümlerinizi hesaba katmanız gerekir.
Google
Analytics tarzında bir dijital analiz veya web analitiği uygulamalarından biri
kullanılabilir. Bu araçlar, dönüşüm oranınızı otomatik bir şekilde hesaplar.
0 Yorum