Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Dönüşüm oranı, web sitelerinin veya uygulamaların başarısını ölçen önemli bir ölçüm sistemidir. Çeşitli konulardaki web sitelerinin okunmasını sağlamak için gerekli dönüşümlerin yapılması gerekir. Web sitesine uygun dönüşümler ve yapılandırmalar ile gelir de artırılabilir. Dönüşüm oranını artırmak, elde edilen geliri de artırır. Bu nedenle dönüşüm oranlarının kesinlikle optimize edilmesi gerekir.

İstatistik ve verilerin doğru bir şekilde yorumlanması sayesinde planların belirlenmesi, pazarlama faaliyetlerinde gerekli noktalar arasındadır. Bu veriler arasında önemli bir yere sahip olan dönüşüm oranı veya diğer adı ile conversion rate bulunur. Peki, dönüşüm oranı nedir, dönüşüm oranı nasıl hesaplanır?

Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm oranı, web sitelerinde ya da uygulamalarda istenilen işlemleri tamamlayan kullanıcıların toplam kullanıcılara olan yüzdesidir. İş hedefine ve işletme çeşidine göre “dönüşüm” herhangi bir şey olabilir. Örnek olarak, bir e-ticaret sitesinde kullanıcıların ürün satın alması veya bir blog sitesinde ziyaretçilerin içerikleri okuması dönüşümdür.

Genel itibari ile dönüşüm olarak izlenen kullanıcı etkinlikleri aşağıdaki gibidir:

·         İletişim ya da müşteri formunu doldurması

·         Üyelik ve abonelik oluşturması

·         E-posta bültenlerine kaydolması

·         Belirli bir oturum süresi, oturum sayısı, oturum başına sayfa görüntüleme sayısına ulaşması

·         İndirilebilir kaynaklardan yararlanması

Dönüşüm olarak belirlenen işlemler, ana hedef olmayabilir. Ziyaretçiyi ana hedef olarak yönlendiren küçük hedefleri de dönüşüm olarak değerlendirmek mümkündür. Ziyaretçiyi müşteriliğe yönlendiren herhangi bir ölçülebilir eylem dönüşüm olarak kabul edilebilir. Fazla sayıda dönüşüm ile karşılaşmanız, muhtemel dönüşüm sorunlarının sebebine odaklanabilmeyi sağlar.

Dönüşüm Oranı Nasıl Hesaplanır?

Ziyaretçilerin web sitesinde gerçekleştirdiği dönüşüm sayısının, toplam ziyaretçi sayısına bölünmesi ile hesaplanan dönüşüm oranı, sitelerin ya da uygulamaların başarısını ölçmek adına oldukça önemlidir.

(Dönüşümler / Toplam Ziyaretçi) x %100 = Dönüşüm Oranı

Conversion Rate hesaplama işlemindeki en önemli unsur bir zaman diliminde bunu yapmaktır. Ölçümlerin aylık ve yıllık olarak ele alınması gerekir. Örnek olarak; bir e-ticaret sitesinde aylık dönüşüm oranınızı hesaplamak istiyorsanız, o ay sitenize gelen ziyaretçilerin ve o ay gerçekleşen dönüşümlerinizi hesaba katmanız gerekir.

Google Analytics tarzında bir dijital analiz veya web analitiği uygulamalarından biri kullanılabilir. Bu araçlar, dönüşüm oranınızı otomatik bir şekilde hesaplar.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans