Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik
İlk olarak 1987
yılında Birleşmiş Milletler tarafından hazırlanan Brundtland adlı raporunda
kullanılan sürdürülebilirlik kavramı, günümüzde sınırlı kaynakların
sürekli ve daimî olarak kullanılması çalışmalarını konu edinir. Bu kavramda temel
amaç, üretim esnasında mevcut düzeni koruyarak insanlığın ve dünyanın yaşamını
daimî kılabilmek ve gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için kullanılabilir
nitelikte kaynaklar bırakmaktır. Günümüzde pek çok farklı alanda kullanılan sürdürülebilirlik,
dijital pazarlama
açısından da son derece önemli bir konudur.
Sürdürülebilir
bir dünya için farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler, daha yaşanabilir
bir dünya hedefi ile çeşitli çalışmalar gerçekleştirerek sürdürülebilirliğe destek
vermektedir. Dijital pazarlamada sürdürülebilirlik konusunu ele
aldığımız bu yazımızda dijital pazarlama sektöründe sürdürülebilirlik konusu
ile ilgili detayları bulabilirsiniz.
Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik Nedir?
Dijital
pazarlama süreçleri, soyut olarak ilerlediğinden çevresel atığın ortaya
çıkmadığı düşünülmektedir. Ancak dijital dünyada işler yaparken, gezinirken enerji
kullanılmaktadır ve bu enerji genellikle yenilenemeyen kaynaklardan sağlanır.
Yenilenemeyen enerji kaynaklarının kullanımı karbondioksit salınımına neden
olarak iklim krizini tetiklemektedir.
Yapılan
araştırmalar, internet ve destekleyici sistem kullanımının her yıl 900 milyon
ton karbondioksit ürettiğini ortaya koymaktadır. Karbon salınımının ve enerji
kullanımından kaynaklanan çeşitli çevresel sorunların önüne geçmek için dijital
pazarlamada sürdürülebilirlik çalışmaları önemli bir konudur.
Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik Çalışmaları Nelerdir?
Gereksiz
fotoğraflar, e-postalar, dosyalar ve videolar, dijital atık olarak dijital
teknolojik cihazlarımızın arka planında enerji kullanmaya sürekli olarak devam
eder. Bu nedenle cihazlarınızda dijital temizlik yaparak enerji kullanımından
kaynaklanan karbon ayak izini azaltabilir ve elektronik aletlerin kullanım
ömrünü uzatabilirsiniz.
Sürdürülebilir
pazarlama yöntemleri
sağlamak için şirket olarak ya da bireysel olarak şu noktalara dikkat edilebilir:
·
Tarayıcılardaki
tarama geçmişi düzenli aralıklarla temizlenmelidir.
·
Otomatik
senkronizasyon ve konum servisi gibi cihaz uygulamaları gerek duyulmadığı
takdirde kapalı tutulmalıdır.
·
Cihazlardaki
çöp veya geri dönüşüm kutuları düzenli aralıklarla temizlenmelidir.
·
E-posta
ve diğer abonelikler, en aza indirilmelidir.
· Boyutu yüksek ve ağır dosyalar e-posta ile göndermek yerine Bluetooth ile aktarma seçeneği tercih edilebilir. Çünkü günde yalnızca 10 e-posta göndermek yılda 11 kilogram karbondioksit üretilmesine sebep olur.
0 Yorum