Dijital Pazarlama Trendleri 2023
Dijital
pazarlama, gelişen
teknolojiler ve değişen dijital alışkanlıklar nedeniyle sürekli kendini
güncelleyen bir sektördür. Bu nedenle dijital pazarlama trendleri de her yıl değişmektedir. 2022 yılında
yaşanan teknolojik gelişmeler, dijital pazarlamanın hız kazanmasına olanak
sağladı. Yaşanan teknolojik gelişmeler, e-ticaretin ve mobil uygulamaların
kullanım oranının artmasına neden oldu.
Dijital
pazarlama sektörü, sosyal medya platformlarının herkes tarafından kullanılmaya
başlamasıyla farklı sektörlerden markaların ilgisini çekmeye başlamıştır. Öte
yandan dijital pazarlama trendleri 2023 yılında teknolojinin gelişmesi
ve yapay zekanın devreye girmesiyle değişikliğe uğramıştır.
2023 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir?
Günümüzde
e-ticaret ve mobil uygulamaların kullanım oranı her geçen gün artmaktadır.
Bunun yanı sıra yapay zeka, NFT ve Metaverse gibi kavramların her geçen gün
yerleşik hale geldiği dijital pazarlamanın yeni trendleri, küçük ve orta
büyüklükteki işletmelerin değerlendirebileceği fırsatlar sunmaktadır. Dijital
pazarlamanın yeni trendlerini sizler için derledik:
Nesnelerin İnterneti (IoT)
Nesnelerin
interneti, yapay zeka kullanımının artması ile üretilen akıllı nesnelerin birbirleriyle
iletişim kurarak entegre bir biçimde çalışmasına olanak sağlayan bir kavramdır.
Bu kavram ile 2023 yılında farklı bir deneyim yaratmaya hazırlanır. IoT olarak
adlandırılan kavram ile ortaya çıkan Davranışlar İnterneti (IoB), satış ve
pazarlamanın ön plana çıkmasına olanak sağlamaktadır.
Metaverse Reklamcılığı
2021 yılında
popülaritesini artırmaya başlayan Metaverse, 2023 yılında dijital pazarlama
trendleri arasında başı çekmeye devam etmesi beklenmektedir. Uzmanlar, 2023
yılında Metaverse evrenindeki reklam yayınları hız kazanmaya devam edecektir.
Metaverse reklamcılığının dijital trendler arasında oldukça önemli bir
yere sahip olması beklenir.
NFT Pazarlama
2022 yılında
gelişmeye başlayan NFT pazarı, 2023 yılında da gelişimini sürdürmeye devam
edecektir. Markaların yeni NFT konseptleri yaratarak Y ve Z kuşağını yakalamak
ve marka bilinirliğini artırmak için yeni işler yaratmaya başlayacaktır. Bu sayede
markaların geliştirildiği NFT konseptlerinin yeni nesil tüketicileri önemli
ölçüde etkilemeye başlayacaktır.
Sosyal Medya Pazarlamacılığı
Sosyal medya kullanımının artması ile Instagram, YouTube ve TikTok platformlarındaki tüketiciler tarafından çevrimiçi mağazalar büyük ilgi görmeye devam edecektir. Yapılan araştırmalara göre, sosyal medyadan yapılan alışveriş hacminin 2025 yılına kadar 1,2 trilyon dolara ulaşması ve geleneksel e-ticarete göre daha fazla yükselmesi öngörülmektedir. Bu nedenle mağazalar, sosyal medya platformlarındaki pazarlama çalışmalarına ağırlık vererek marka bilinirliğini artırabilir.
0 Yorum