Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nedir?
Dijital
pazarlama
danışmanlığı, internet kullanımının ciddi oranda artış göstermesi ile beraber
ortaya çıkmış yeni bir hizmet alanıdır. Bir danışmanlık hizmeti olan dijital
pazarlama, tüm dünyada ve ülkemizde internet kullanımının gün geçtikçe artmasıyla
önem kazanmıştır. Özellikle son yıllarda pandeminin de etkisi ile birlikte
bankacılık işlemleri, eğitim, sağlık, eğlence, alışveriş gibi birçok alanda
sorunsuz bir biçimde internet üzerinden hizmet alınabilmiştir.
Fakat dijital
pazarlama alanında fark edilen en önemli değişim e-ticaret firmalarında
görülür. E-ticaret sektörünün gitgide daha fazla gelişmesi ve yeni çözümler
sunması, markaların dijital pazarlara yönelmesini ve dijital ortamda yer almanın
zorunluluğunu fark etmelerini sağlamıştır.
Dijital
pazarlama alanında markaların dijital pazarda yerini alması veya bu mecrada yer
alan markaların daha fazla müşteriye/kullanıcıya ulaşması için sağlanan
hizmetlerin bütünü dijital pazarlama danışmanlığı olarak tanımlanabilir. Bu
danışmanlık hizmetleri, bireysel bir şekilde veya ekip halinde çalışma gösteren
olan sosyal medya şirketleri tarafından sağlanır.
Dijital
pazarlama danışmanı,
hizmet almak isteyen markaların müşteri potansiyelini, erişmek istediği hedef kitlesini
ve marka için en uygun dijital pazarlama stratejileri belirlenerek
gerekli analizleri yapma ve markaların tanıtımı hakkındaki bütçelerini en doğru
şekilde kullanma konusunda uzmandır.
Dijital Pazarlama Danışmanı Ne İş Yapar?
Markaların
imajını destekleyen ve daha büyük kitlelere ulaşabilmesini sağlayan dijital
pazarlama danışmanıdır. Firmaları dijital pazarda daha fazla ön plana çıkarmak
için çalışmalar yürütenler “dijital pazarlama danışmanı” olarak tanımlanır.
Dijital
pazarlama danışmanlığı, günümüzde oldukça yeni bir alandır. Bu alanda eğitim
veren kurumlardan alınan sertifikalar ile dijital pazarlama konusunda detaylı
bilgi sahibi olmak ve bu alanın kalifiye bir elemanı olmak mümkündür. Bunun yanında
dijital pazarlama danışmanının görevleri aşağıdaki gibidir.
·
Dijital
dünyayı ve bu alanın güncel gelişmelerini yakından takip etmek
·
Sosyal
mecraları doğru olarak kullanabilmek
·
Gelişim
odaklı olarak çalışmalar sürdürmek ve dinamik bir yapıya sahip olmak
·
E-mail
ve mobil pazarlama kullanmak
·
Dijital
yeniliklere ayak uydurabilmek
·
Yeni
stratejiler geliştirmek
·
Her
geçen gün daha fazla kitleye erişebilmek
Dijital Pazarlama Danışmanlığı Hangi Sektörler İçin Önemlidir?
Dijital pazarlama danışmanlığı,
özellikle son zamanlarda epey dikkat çeken meslek grupları arasındadır. Fakat
bu alan e-ticaret sektöründe çok daha fazla ilgi görür. Değişen dünya koşulları
ve pandemi, işlemlerin birçoğunu online sistemler üzerinden yapabilme imkânı sunar.
Bu nedenle bu durum dijital pazarın da daha çok gelişmesine kapı aralar.
E-ticaret
sektörü için reklamcılık oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle hedef
kitlenin tasarlanması ve belirlenmesi, reklamların ve hedef kitlenin
yönetilmesi, sosyal platformların doğru kullanılması e-ticaret için büyük önem taşır.
Alışveriş merkezlerinin koridorlarından dijital ortamlara taşınan ve büyük bir
değişime uğrayan alışveriş alışkanlıkları reklamlar üzerinden yürütülür.