Dijital İçerik Üreticisi Nedir? 4 Adımda Dijital İçerik Üretimi
İşletmelere
dijital içerik üretimi yapılması özenle ve profesyonelce yürütülmesi gereken
bir prosestir. Hedeflerin doğru bir şekilde belirlenmiş olması ve nasıl
gerçekleştirileceği konusunda çalışmalar yapılması gerekir. İçerik üretimi
çalışmaları, amaçlanan başarıya ulaşmanın anahtarıdır. Bu içerik çalışmalarını
sürdüren kişiler de dijital içerik üreticisidir. Dijital içerik üreticileri
markaların içerik pazarlaması, SEO ve sosyal medya pazarlaması alanında çalışma
gösterir. Peki, dijital içerik üreticisi nedir?
Dijital İçerik Üreticisi Nedir?
Dijital içerik
üreticisi, dijital ortamda yayınlanmak için içerik üreten kişilere denir.
Kişiler mesleki bilgilerine, ilgilendikleri platforma ve kariyerlerine göre
sosyal medya içerikleri, web sitesi içerikleri, blog yazımı gibi alanlara dijital
içerik üretimi yapar. Bloggerlar, influencerlar, sosyal medya uzmanları,
e-ticaret uzmanları, SEO uzmanları içerik üreticisi olarak adlandırılır.
4 Adımda Dijital İçerik Üretimi
Hedef Kitle Analizi
Hedef kitleye
ulaşmak, kitleyi oluşturan kişilerle mümkün olduğunca yoğun bir iletişimde
bulunmak; içerik üretiminin en önemli amacıdır. Böyle bir iletişim dinamiğinin
kurulmasının yolu kitleyi en iyi şekilde tanımaktır. Sunulan ürünün ya da
hizmetin hangi yaş grubuna veya ilgi alanına hitap ettiği gibi birçok bilgiye
sahip olunarak hedef kitle analiz edilmelidir.
İçerik Türü Belirleme
Sitenizde
yayınlayacağınız içeriğin türünü belirlemek, hedef kitlenizi tanıyarak daha da
kolaylaşır. Hedef kitlenizin genel tıklamalarına ve sitedeki gezintilerine
bakarak blog sayfalarına mı yoksa videolara önem vermeniz gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Anahtar Kelime Analizi
Dijital
içeriklerin yayınlandığı siteler, trafiklerinin büyük bir kısmını arama
motorlarından alır. Arama sonuçlarında en üst kısımda görünen bir içeriğin
tıklanma sayısı diğerlerine göre daha fazla olur. SEO çalışmalarının önemli bir
faktörü olan anahtar kelime analizi, sitelerin arama sonuçlarında daha üst
sıralarda çıkmasını sağlar. Arama kelime analizi yaparken yüksek arama hacmine
sahip olan kelimeleri belirlemek için kullanılan araçlar bulunur.
İçerik Üretimi
Son olarak tüm aşamalardan sonra sıra içerik üretimine gelir. Kullanılacak olan içerik türünden bağımsız olarak, üretim aşamasını da konunun uzmanlarına danışmak doğru bir tercih olur. Örnek olarak, sizin kendi olanaklarınızla çektiğiniz videonun profesyonel ekipler tarafından çekilmiş ve hazırlanmış bir içerik gibi görünmesi imkansıza yakın bir ihtimaldir. Bu sebeple güçlü bir marka algısı yaratmak için içerik üretimi konusunda başarınızı profesyonellere güvenerek yakalayabilirsiniz.