Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nedir, Nasıl Hesaplanır?
Crawl Budget, Türkçede Tarama Bütçesi anlamına
gelmektedir. Arama botlarının web sitesine ayırdığı tarama bütçesine Crawl
Budget denir. Arama botlarının site tarama bedellerini ve sürelerini azaltma
gereksiniminden dolayı ortaya çıkan bir kavramdır. Her web sitenin gücüne,
içerik sayısına, niteliğine ve yoğunluğuna, teknik uyumuna göre tarama bütçesi
değişkenlik göstermektedir. Peki, tarama bütçesi nedir?
Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nedir?
Crawl Budget yani
tarama bütçesi, Google botları tarafından belirlenmiş olan bir zaman dilimi
içerisinde web sitesinde dizine eklenen ve taranan sayfa sayısı olarak
bilinmektedir. Kısaca bir tanım yapmak gerekirse Crawl Budget, arama motoru
botlarının web sitelerini taramak için ayırdığı bütçedir. Daima web sitesinin maliyetlerini
ve site sürelerini azaltmak için çalışmalar gösteren arama motorları, bu eğilim
ile sitenin gücünü, içerik sayısını ve dizine eklenen içeriklerin kalitesini
göz önünde bulundurarak tarama bütçesi oluşturmaktadır.
Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nasıl Hesaplanır?
Web sitelerine
eklenen içeriklerin kalitesi, web sitesinin gücü, backlink kalitesi, sitenin
sahip olduğu boyut ve dizine eklenen sayfa sayısı Google için önemli bir rol
oynamaktadır. Google, bu unsurlara sahip olan web sitelerine önem vermektedir.
Bu öneme bağlı olarak Google botları, web sitesini sık sık tarayarak sitede
daha uzun süre vakit geçirmektedir. Tarama bütçesinin belirli bir değer altında
olması durumunda sitedeki indeksler güncel olmaktan çıkar ve sayfa değerleri
düşmeye başlar.
Tarama bütçesinin nasıl hesaplanacağına dair bilgiler aşağıda adım adım verilmiştir.
1. Adım: Öncelikle Google Search Console
üzerinden sırası ile Menü, Dizin ve Kapsam adımlarını izleyin. Bu noktada web
sitenizdeki hatalı, hariç bırakılmış ve dizine eklenmiş sayfaları
görebilirsiniz.
2. Adım: Daha sonra Google Search Console sol
taraftaki menüden sırası ile Ayarlar, Tarama ve Tarama İstatistikleri
kısımlarına gelerek web sitenizde gündelik olarak kaç adet sayfanın tarandığını
kontrol edebilirsiniz.
3. Adım: Üçüncü ve son aşama olan bu adımda,
dizine eklenmiş olan sayfa sayısını günlük taranan sayfa sayısına bölün.
Karşınıza tarama bütçeniz çıkacaktır.
İzlenen adımlarda karşınıza 10 sayının üzerinde bir sonuç çıktıysa web sitesine yönelik detaylı bir optimizasyon yapılması gerekmektedir. Karşılaştığınız sonuç 3’ün altında ise web sitenizde tarama bütçesi bakımından herhangi bir sorun olmadığı anlamına gelmektedir.
0 Yorum