Competitor Array Analizi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler
Rakip dizisi ya da diğer bir ifade ile Competitor Array analizi
genellikle rakip firmalarınızın, şirketlerinizin performans değerlerini
anlamanız, çözümlemeniz, ölçümlemeniz için kullanılan bir analiz yöntemidir.
Aynı zamanda da rakip analizi yapabilmeniz için gereken önemin gösterilmesi
gereken bir analizdir.
Bu analiz yöntemini yapabilmeniz için öncelikle izlemeniz
gereken birkaç temel nokta vardır. Bu noktalara dikkat ettiğiniz takdirde
gerçekten oldukça iyi bir competitor array analizi yapabilir ve ciddi olarak bu
analizden kendinize bir fayda sağlayabilirsiniz. Bu nedenle sizler için kısaca
bu analizi yaparken dikkat etmeniz gereken noktaları araştırdık.
Competitor Array (Rakip Dizisi) Analizinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Rakip dizisi analizini yaparken dikkat etmeniz gereken ana
nokta aslında iki tanedir. Bunlar sektörünüzü tanımlamanız ve rakiplerinizi
tanımanızdır. Sizler için bunları nasıl yapacağınızı kısaca ifade ettik.
Sektörünüzü Tanımlayın
Bu analizin en önemli adımlarından biri hiç şüphesiz
sektörünüzü tanımanızdır. Çünkü, eğer faaliyet gösterdiğiniz sektörü yeteri
kadar tanımıyorsanız ve sektörün dinamiklerine hâkim değilseniz bu analizi
gerçekleştirebilmeniz mümkün değildir. Bunun ana nedeni ise oldukça basittir.
Rakip dizisi ya da competitor array analizi temelde sektörün ve sektör
içerisindeki markaların performans değerlerinin incelendiği bir analizdir.
Eğer sizler sektörü tanımadan analizi yapmaya çalışırsanız ya
sonuç elde edemezsiniz ya da elde ettiğiniz sonuçlar sandığınız kadar doğru
olmayabilir. Bu nedenle öncelikle sektörünüzü tanımanız ve ardından rakip
dizisi analizine başvurmanız hem sizin hem de markanızın sağlığı için daha iyi
olacaktır.
Rakiplerinizi Tanıyın
Rakip dizisi analizinin bir diğer önemli basamağı ise hiç
şüphesiz rakiplerinizi iyi tanımanızdır. Çünkü, sektörün dinamiklerini ne kadar
iyi analiz ederseniz sektör içerisinde o kadar çok yer elde edebilirsiniz. Aynı
şekilde rakiplerinizi ne kadar iyi tanırsanız da elde edeceğiniz önemli
bilgiler ya da rakiplerinizin zayıf noktalarını bulabilir ve bu noktalarınızı
iyileştirerek rakibinizden üstün gelebilirsiniz.
Bu nedenle eğer rakip dizisi analizi yapacaksanız öncelikle sektörünüzü ardından ise rakiplerinizi iyi tanımanız önerilir. Böylelikle hem bir sürpriz ile karşılaşmaz hem de kendi konumunuzu daha da güçlendirebilirsiniz.
0 Yorum