Chatbot Nedir? Markalaşma İçin Önemi Nedir?
Teknolojinin
gelişmesi ile birlikte hızlı bir dönüşümle pazarlama araçları ve
stratejilerinde de değişim ortaya çıkmıştır. Bu süreç ile beraber dijitalleşmeye
ayak uyduran ve dijitalleşmeyle gelen hız kavramıyla değişen tüketicinin istek
ve talepleridir. Yapay zekâ ürünlerinin pazarlamaya dâhil edilmesi, gelişen
araçlar pazarlama profesyonellerine pek çok katkı sağlar. Bu katkılar arasında
yapay zeka tabanlı trend Chatbot da yer alır.
Yapay
zeka Chatbot,
neredeyse herkes tarafından bilinen bir kavramdır. Yeni olmayan ancak giderek
daha fazla moda olmaya devam eden Chatbot, işletmelerin/firmaların dijital
stratejisini artırmak için bir yapı taşı olabilir. Dijital stratejinizin
performansını artırmak istiyorsanız sohbet robotları 2023 planınızın bir
parçası olabilir.
Chatbot Nedir?
Chatbot
nedir? sorusu pek çok
markanın merak ettiği konulardandır. Chatbot; kullanıcıların sistemlerle sohbet
etmesine ve otomatik yanıtlar almasına imkân veren, iletişim tabanlı ara yüze
sahip bir robot yazılımdır.
Sohbet
robotu, genel olarak insanlar ve makineler arasındaki en gelişmiş olan ve
gelecek vaat eden etkileşim ifadelerindendir. Bunun yanında bir sohbet robotu, sadece
Doğal Dil İşleme’den (NLP) yararlanan bir soru yanıtlama mantığının doğal
evrimidir. Sorulara verilen cevapları doğal bir şekilde formüle etmek, birçok işletmenin
son kullanım uygulamalarında kullanılan en tipik NLP örnekleri arasında bulunur.
Chatbot’lar,
müşteri hizmetlerini şirketin hayatını ve robotla etkileşime giren kişiyi rahat
bir şekilde optimize etmeyi amaç edinir. Bir işte, müşteriler için birkaç tür
soru ya da ortak sorunlar mevcuttur. Bilgi talepleri, ziyaretlerin
programlanması, kayıt değişiklikleri gibi kafa karışıklıkları ya da problemler belirli
bir sıklıkta yinelenir. Chatbot, müşterinin sıklıkla karşılaştığı problemlerini
çözmek, hızlı çözümler bulmak için programlanmıştır. Dolayısıyla bu durumlara
mükemmel bir şekilde uyum sağlar.
Markalaşmada Chatbot’un Önemi
Markalaşma
bakımından Chatbot’ların pek çok katkı sunduğu yadsınamaz bir gerçektir. Örnek
olarak kullanıcı ile daha eğlenceli bir şekilde etkileşim kurmaya teşvik eder. Başarılı
bir şekilde geliştirildikleri zaman kampanyalardaki viralleşme potansiyeline ilave
olarak müşteri deneyimine yeni bir soluk getirme potansiyelini de özellikleri
arasında bulundururlar.
Pazarlama yapan işletmeler ve ajanslar, organik reklam performansını artırmak, erişim ve pazarlama otomasyonu sağlamak adına sohbet robotlarının kullanımına dair araştırma yapmalıdır. Örnek olarak Facebook, haber akışı reklamlarının trafiği doğrudan bir markanın sohbet robotuna iletmesine izin verir. Bunun sayesinde yeni müşterilere erişen her çeşit yaratıcı uygulama için zemin hazırlar. Bunun yanında sohbet robotlarının kişiliğini ve tepkilerini geliştirirken bir dereceye kadar memnuniyet planlamak da kaliteli markalaşma bakımından önem taşır. Chatbot sisteminin pazarlama ve markalaşma stratejisinde uygulanması, işletmeler için doğru bir atılım olacaktır.