Chatbot Nedir? Markalaşma İçin Önemi Nedir?

Chatbot Nedir? Markalaşma İçin Önemi Nedir?

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte hızlı bir dönüşümle pazarlama araçları ve stratejilerinde de değişim ortaya çıkmıştır. Bu süreç ile beraber dijitalleşmeye ayak uyduran ve dijitalleşmeyle gelen hız kavramıyla değişen tüketicinin istek ve talepleridir. Yapay zekâ ürünlerinin pazarlamaya dâhil edilmesi, gelişen araçlar pazarlama profesyonellerine pek çok katkı sağlar. Bu katkılar arasında yapay zeka tabanlı trend Chatbot da yer alır.

Yapay zeka Chatbot, neredeyse herkes tarafından bilinen bir kavramdır. Yeni olmayan ancak giderek daha fazla moda olmaya devam eden Chatbot, işletmelerin/firmaların dijital stratejisini artırmak için bir yapı taşı olabilir. Dijital stratejinizin performansını artırmak istiyorsanız sohbet robotları 2023 planınızın bir parçası olabilir.

Chatbot Nedir?

Chatbot nedir? sorusu pek çok markanın merak ettiği konulardandır. Chatbot; kullanıcıların sistemlerle sohbet etmesine ve otomatik yanıtlar almasına imkân veren, iletişim tabanlı ara yüze sahip bir robot yazılımdır.

Sohbet robotu, genel olarak insanlar ve makineler arasındaki en gelişmiş olan ve gelecek vaat eden etkileşim ifadelerindendir. Bunun yanında bir sohbet robotu, sadece Doğal Dil İşleme’den (NLP) yararlanan bir soru yanıtlama mantığının doğal evrimidir. Sorulara verilen cevapları doğal bir şekilde formüle etmek, birçok işletmenin son kullanım uygulamalarında kullanılan en tipik NLP örnekleri arasında bulunur.

Chatbot’lar, müşteri hizmetlerini şirketin hayatını ve robotla etkileşime giren kişiyi rahat bir şekilde optimize etmeyi amaç edinir. Bir işte, müşteriler için birkaç tür soru ya da ortak sorunlar mevcuttur. Bilgi talepleri, ziyaretlerin programlanması, kayıt değişiklikleri gibi kafa karışıklıkları ya da problemler belirli bir sıklıkta yinelenir. Chatbot, müşterinin sıklıkla karşılaştığı problemlerini çözmek, hızlı çözümler bulmak için programlanmıştır. Dolayısıyla bu durumlara mükemmel bir şekilde uyum sağlar.

Markalaşmada Chatbot’un Önemi

Markalaşma bakımından Chatbot’ların pek çok katkı sunduğu yadsınamaz bir gerçektir. Örnek olarak kullanıcı ile daha eğlenceli bir şekilde etkileşim kurmaya teşvik eder. Başarılı bir şekilde geliştirildikleri zaman kampanyalardaki viralleşme potansiyeline ilave olarak müşteri deneyimine yeni bir soluk getirme potansiyelini de özellikleri arasında bulundururlar.

Pazarlama yapan işletmeler ve ajanslar, organik reklam performansını artırmak, erişim ve pazarlama otomasyonu sağlamak adına sohbet robotlarının kullanımına dair araştırma yapmalıdır. Örnek olarak Facebook, haber akışı reklamlarının trafiği doğrudan bir markanın sohbet robotuna iletmesine izin verir. Bunun sayesinde yeni müşterilere erişen her çeşit yaratıcı uygulama için zemin hazırlar. Bunun yanında sohbet robotlarının kişiliğini ve tepkilerini geliştirirken bir dereceye kadar memnuniyet planlamak da kaliteli markalaşma bakımından önem taşır. Chatbot sisteminin pazarlama ve markalaşma stratejisinde uygulanması, işletmeler için doğru bir atılım olacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr/

TAKİP ET @timsahajans