Yazı Fontlarının Görsel Algı Üzerindeki Etkileri
Günümüz yaşantısında gerek dijital ortamlarda gerekse
geleneksel ortamlarda sıklıkla yazı fontları bir diğer ifade ile yazı karakterleri ile denk geliyoruz ve bu
denk geliş ile birlikte de her yazı karakterinin yarattığı anlam dünyasının
içerisinde kayboluyoruz. Çünkü, her yazı fontu ya da karakterinin insanların
görsel algıları üzerinde çeşitli etkilerinin olduğu bilinen bir gerçek olarak
karşımıza çıkmaktadır.
Bu nedenle de sizler için günümüzde en sık kullanılan ve
yapılan bilimsek çalışmalar ile aktarılan birkaç yazı karakterinin insanların
görsel algıları üzerinde yarattıkları hislere değineceğiz. Bu sayede yazı
karakterlerinin bazılarının yarattığı hisleri kendi markanız adına nasıl
kullanabileceğiniz hakkında birkaç ipucu sunacağız.
Times New Roman Yazı Karakteri
Günümüzde en sık kullanılan yazı fontlarından biri olan
Times New Roman, genellikle akademik ve bilimsel çalışmalarda tercih edilen ve
birçok kişi için “geleneksel” bir yazı karakteri olduğu düşünülen bir font
olarak karşımıza çıkar. Bu bağlamda da müşterilerinizin görsel algılarının
sizin markanızı daha geleneksel ve ciddi olarak görmesini istiyorsanız rahatlıkla
kullanabileceğiniz bir yazı tipidir.
Bodoni Yazı Karakteri
Günümüze bakıldığında daha az kullanılan yazı tiplerinden
biri olan Bodoni, aslında pek çok kişiye göre daha “modern” bir stil yaratmış
ve bu modern stil çerçevesinde de kendini yenilikçi bir bakış açısıyla ele
almıştır. Bu bakımdan da marka olarak eğer daha modern ve yenilikçi bir algı
yaratmak istiyorsanız bu yazı karakterini kullanmanız önerilebilir.
Arial Yazı Karakteri
Arial yazı karakteri aslında günümüzde de zaman zaman denk
gelinen bir yazı stilidir. Bu bakımdan da aslında bu fontta üretilen
içeriklerin daha “güçlü” bir algı yarattığı gözlemlenmiştir. Bu açıdan
bakıldığında da marka olarak daha güçlü bir algı yaratmak için bu yazı stilini
kullanmanız önerilebilir.
Rockwell Yazı Karakteri
Günümüzde pek karşılaşılmayan Rockwell yazı stili ise genellikle insanların görsel algıları üzerinde “güvenilir” bir çizgi çizmektedir. Bu nedenle de eğer markanızın görsel anlamda daha güvenilir bir algı yaratmasını isterseniz bu durumda bu yazı tipini kullanmanız önerilebilir.
0 Yorum