SEO Rank, sitenin ya da SEO projelerinin değerlendirmesini yapmak için kullanılan bir değerdir.
Arama motorlarında kişi ismi ile ilgili aramalarda çıkan sayfaların sonuç sayfasından kaldırabileceği herkes tarafından bilinmiyor olabilir.
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte hızlı bir dönüşümle pazarlama araçları ve stratejilerinde de değişim ortaya çıkmıştır.
Web sitesinin Search Console ve Google Analytics üzerinden rutin bir şekilde takip edilmesine rağmen organik trafikte düşüş yaşanmaya başlaması fark edilebilir.
E-ihracat siteleri veya e-ihracat pazar yerleri içerisinde satış yapan işletmelerin satış oranları arttırmak ve geliştirmek için yapılan SEO çalışmalarının bütününe Elektronik İhracat SEO denir.
Google tarafından web siteleri için ücretsiz olarak sunulan Search Console hizmeti için bir süre önce Regex’in desteklendiği belirtildi.
Breadcrumb, bir web sitesinde ziyaretçilerin hangi sayfada olduklarını ve ana sayfaya olan uzaklıklarını görmelerine olanak tanıyan web sitesi bağlantılarıdır.
Google Disavow Tool, farklı web sitelerinden gelen linklerin sitenize yönlendirme yapıp yapmamasına karar verebilmenize olanak sağlayan Google hizmetidir.
SEO çalışmaları genellikle web siteleri için kritik bir öneme sahiptir. Özellikle e-ticaret siteleri için oldukça gerekli bir çalışma olan SEO, işletmelerin/firmaların ürün ve/veya hizmetlerini hedef kitlesi ile buluşturmasına yardımcı bir araçtır
Dijital dünyada kişilerin arama yapmak için sıklıkla tercih ettiği arama motorları arasında bulunan Google, yapay zekâ kullanımının yaygınlaşmasıyla gelişimini sürdüren platformlar arasında yer alır
Birçok web sitesi ve haber portal sitesi içerik yönetim süreçlerinde birtakım sorunlar ile karşılaşır. Kopya içerik, web sitesi yöneticilerinin sık karşılaştığı içerik yönetim sorunlarından biridir.
Kullanıcı deneyimi, SEO için olmazsa olmaz bir değere sahiptir. Google’ın 2021 yılının haziran ayında bir kısmını sunduğu Core Web Vitals güncellemesi bunun en büyük kanıtıdır.
Google Optimize, web siteleri için A/B testi, MVT testi (çok değişkenli testler) ve yönlendirme testi yapmaya imkan tanıyan, Google tarafından 2016’da kullanıma açılmış ücretsiz bir analiz aracıdır.
2005 yılında geliştirilen YouTube, günümüzde en sık kullanılan platformlardan biridir. İnsanların görselliğe yönelmesi ve uzun yazıları okumaktan kaçınması, YouTube ’un popülaritesini arttırmıştır.
Sosyal bilimlerde kullanılan en temel tekniklerden olan içerik analizi, oluşturulmuş bir içeriğin detaylı bir şekilde incelendiği ve çözümlendiği araştırma yöntemidir.
Bir web sitesinde yer alan içeriğin ne kadar hızlı süre içerisinde açıldığını test etmek için hız testi araçlarından yararlanılır. Web sitelerinin yüklenme hızı Google arama motoru sıralaması ve kullanıcı deneyimi bakımından son derece önemli bir unsurdur.
SEO score, sitelerin arama motorları tarafından fark edilmesine yardımcı olan bir birimdir. Bir puan birimi olan SEO score puanı, kullanıcıların ve sitelerin web sitelerini etkili bir şekilde görüntüleyip kullanamayacağını gösterir.
Piyasa şartlarının zorlaşması ve rekabet ortamının sert bir hale bürünmesi, daha güçlü pazarlama tekniklerini şirketler için zorunlu kılar. Gün geçtikçe daha önemli bir hale gelen bu stratejilerin temelinde pazarlama ilkeleri yatar.
Türkçesi, arama motoru optimizasyonu olan SEO (Search Engine Optimization) kavramı, web sitelerinin arama motorlarında belirli anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkmasını sağlayan çalışmaları kapsar.
Google Lens, 2017 yılında Google tarafından kullanıcılara sunulan servislerden biridir. Derin makine öğrenme teknolojisi ile çalışan bu servis, kamera objektifindeki nesneyi algılayarak nesneyi tanıyan ve tarama, çeviri ve ürünleri sunma yeteneğine sahiptir.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) alanında yapılan tüm çalışmalar, rakiplerin önüne geçerek arama motorlarında üst sıralarda yer edinmeye olanak sağlar.
Sosyal medya yönetimi; sanal ortamdaki sayfa ve hesapların kullanımının nasıl olması gerektiğini, nasıl yollar izleneceğini, marka tanıtım ve yönetimlerinin...
Facebook Business Manager, yeni ismi ile Meta Business Suite, Facebook üzerinden işletme hesabı açmaya imkân sağlar.
Web sitelerinin belli zamanlarda trafik kaybı yaşadığı bilinir. Böyle dönemlerde genel olarak kişilerin veya işletmelerin aklına ilk gelen düşünce Google tarafından bir ceza alıp almadığıdır.
Clickbait; kişileri bir resim, video ya da haber bağlantısını tıklamaya teşvik eden ilgi çekici başlık ve resimler ile yapılan tıklama tuzağıdır. Tıklama tuzağı görselleri ve başlıkları, genel olarak nesnel gerçekleri sunmaz.
Google Ads, dijital dünyada AdWords olarak bilinen bir sistemdir. İş dünyasında aktif bir şekilde rol alan firmaların internet üzerinden başarı elde etmek için kullandığı ağ olarak bilinir.
SQL, Structured Query Language kelimelerinin kısaltılmış halidir. SQL, bir veri tabanı sorgulama dilidir. Türkçesi ise Yapılandırılmış Sorgu Dili demektir. Veri tabanı işlemleri için kullanılır. Bu nedenle “SQL nedir, SQL ne işe yarar?” sorularının cevapları oldukça merak edilir.
İşletmelerin başarılı olması ve hedeflenen kitleye ulaşılması için dijital pazarlamaya ihtiyaç duyulur. Bir işletme veya markanın ürün ya da hizmetleri için dijital ortamdaki pazarlama sürecine dijital pazarlama denir.
Site dışı SEO, sitelerin diğer sitelerden aldığı referans bağlantılardır. Site dışı SEO, backlink olarak da bilinir. Site dışı SEO, web siteleri için kritik bir etkendir.
Web sitelerini hız yönünden optimize ederken kullanılabilen araçların başında GTmetrix gelir. GTmetrix, web sitesini pek çok teste tabi tutar ve sitenin genel performansı ile ilgili bir puanlama gerçekleştirir.