Kullanıcı deneyimi, SEO için olmazsa olmaz bir değere sahiptir. Google’ın 2021 yılının haziran ayında bir kısmını sunduğu Core Web Vitals güncellemesi bunun en büyük kanıtıdır.
Google Optimize, web siteleri için A/B testi, MVT testi (çok değişkenli testler) ve yönlendirme testi yapmaya imkan tanıyan, Google tarafından 2016’da kullanıma açılmış ücretsiz bir analiz aracıdır.
2005 yılında geliştirilen YouTube, günümüzde en sık kullanılan platformlardan biridir. İnsanların görselliğe yönelmesi ve uzun yazıları okumaktan kaçınması, YouTube ’un popülaritesini arttırmıştır.
Sosyal bilimlerde kullanılan en temel tekniklerden olan içerik analizi, oluşturulmuş bir içeriğin detaylı bir şekilde incelendiği ve çözümlendiği araştırma yöntemidir.
Bir web sitesinde yer alan içeriğin ne kadar hızlı süre içerisinde açıldığını test etmek için hız testi araçlarından yararlanılır. Web sitelerinin yüklenme hızı Google arama motoru sıralaması ve kullanıcı deneyimi bakımından son derece önemli bir unsurdur.
SEO score, sitelerin arama motorları tarafından fark edilmesine yardımcı olan bir birimdir. Bir puan birimi olan SEO score puanı, kullanıcıların ve sitelerin web sitelerini etkili bir şekilde görüntüleyip kullanamayacağını gösterir.
Piyasa şartlarının zorlaşması ve rekabet ortamının sert bir hale bürünmesi, daha güçlü pazarlama tekniklerini şirketler için zorunlu kılar. Gün geçtikçe daha önemli bir hale gelen bu stratejilerin temelinde pazarlama ilkeleri yatar.
Türkçesi, arama motoru optimizasyonu olan SEO (Search Engine Optimization) kavramı, web sitelerinin arama motorlarında belirli anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkmasını sağlayan çalışmaları kapsar.
Google Lens, 2017 yılında Google tarafından kullanıcılara sunulan servislerden biridir. Derin makine öğrenme teknolojisi ile çalışan bu servis, kamera objektifindeki nesneyi algılayarak nesneyi tanıyan ve tarama, çeviri ve ürünleri sunma yeteneğine sahiptir.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) alanında yapılan tüm çalışmalar, rakiplerin önüne geçerek arama motorlarında üst sıralarda yer edinmeye olanak sağlar.
Sosyal medya yönetimi; sanal ortamdaki sayfa ve hesapların kullanımının nasıl olması gerektiğini, nasıl yollar izleneceğini, marka tanıtım ve yönetimlerinin...
Facebook Business Manager, yeni ismi ile Meta Business Suite, Facebook üzerinden işletme hesabı açmaya imkân sağlar.
Web sitelerinin belli zamanlarda trafik kaybı yaşadığı bilinir. Böyle dönemlerde genel olarak kişilerin veya işletmelerin aklına ilk gelen düşünce Google tarafından bir ceza alıp almadığıdır.
Clickbait; kişileri bir resim, video ya da haber bağlantısını tıklamaya teşvik eden ilgi çekici başlık ve resimler ile yapılan tıklama tuzağıdır. Tıklama tuzağı görselleri ve başlıkları, genel olarak nesnel gerçekleri sunmaz.
Google Ads, dijital dünyada AdWords olarak bilinen bir sistemdir. İş dünyasında aktif bir şekilde rol alan firmaların internet üzerinden başarı elde etmek için kullandığı ağ olarak bilinir.
SQL, Structured Query Language kelimelerinin kısaltılmış halidir. SQL, bir veri tabanı sorgulama dilidir. Türkçesi ise Yapılandırılmış Sorgu Dili demektir. Veri tabanı işlemleri için kullanılır. Bu nedenle “SQL nedir, SQL ne işe yarar?” sorularının cevapları oldukça merak edilir.
İşletmelerin başarılı olması ve hedeflenen kitleye ulaşılması için dijital pazarlamaya ihtiyaç duyulur. Bir işletme veya markanın ürün ya da hizmetleri için dijital ortamdaki pazarlama sürecine dijital pazarlama denir.
Site dışı SEO, sitelerin diğer sitelerden aldığı referans bağlantılardır. Site dışı SEO, backlink olarak da bilinir. Site dışı SEO, web siteleri için kritik bir etkendir.
Web sitelerini hız yönünden optimize ederken kullanılabilen araçların başında GTmetrix gelir. GTmetrix, web sitesini pek çok teste tabi tutar ve sitenin genel performansı ile ilgili bir puanlama gerçekleştirir.
Yapay zekânın insanlık için yararlı bir biçimde kullanılması hakkında araştırmalar yapan OpenAI şirketi tarafından geliştirilen Chat GPT, son zamanlarda dijital dünyada popüler hale gelmiştir.
Yazılım ajansı, yazılım ürünleri meydana getirme konusunda profesyonel hale gelmiş bir şirkettir. Bu tür şirketler, iş ya da tüketici yazılımlarına odaklanabilir.
Bir web sitesi, internet üzerinde firma hakkında birçok detayı vermeyi sağlayarak firmaya potansiyel müşteri kazandırır. Web sitesi ile ürünler, hizmetler, faaliyet gösterilen alanlar, referanslar ve yapılan işlere katkı ve fayda sağlanır.
Dijital dünyada tüketiciyle firmaları aynı yerde buluşturan ve online alışveriş yapabilme imkânı veren web sitelerine e-ticaret siteleri denir. E-ticaret sitelerinde gerçek bir mağazada satışa sunulan tüm ürünler bulunur.
Akıllı cihazları etkin kılan en önemli yapılar içinde mobil uygulamalar bulunur. Teknolojinin en önemli unsurları arasında yer alan mobil uygulama birbirinden farklı çeşitleri ile bilinir.
Search Engine Optimization (SEO), web sitelerinin arama motorlarında iyi performans göstermesini sağlayan çalışmaları kapsar.
Dijital pazarlama, gelişen teknolojiler ve değişen dijital alışkanlıklar nedeniyle sürekli kendini güncelleyen bir sektördür. Bu nedenle dijital pazarlama trendleri de her yıl değişmektedir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), sitenin daha fazla ziyaretçi kazanması için önemli bir konudur. Arama Motoru Sonuç Sayfaları (SERP) sıralamalarını hedeflerken içeriğiniz detaylı SEO çalışması yapmak oldukça önemlidir.
SEO stratejisi, web siteniz ile hedef kitlenizi bir araya getirmenize olanak sağlayan stratejileri kapsamaktadır.
İlk olarak 1987 yılında Birleşmiş Milletler tarafından hazırlanan Brundtland adlı raporunda kullanılan sürdürülebilirlik kavramı, günümüzde sınırlı kaynakların sürekli ve daimî olarak kullanılması çalışmalarını konu edinir.
Son zamanlarda iklim değişikliği, küresel ısınma, hayvanların neslinin tükenmesi, hava ve su kirliliği gibi çevresel sorunların artması sebebiyle insanların doğaya ve hayvanlara karşı bilincinin artmasına neden oldu.