Anahtar Kelime Zorluğu Nasıl Ölçülür?
Anahtar
kelime zorluğu,
başarılı bir SEO (Search Engine Optimization) ve içerik pazarlama kampanyasında
son derece önemlidir. Anahtar kelime zorluğu, kısaca, belirli bir anahtar
kelime ile yapılan aramalarda sırlamaya girmenin ne kadar kolay veya zor
olduğunu anlamaya yarayan ölçümdür. Ölçüm sonucunda elde edilen veriler, tercih
edilen anahtar kelimeler için yapılacak tüm çalışmalarda belirleyici olabilir.
Bu nedenle sağlıklı bir arama motoru optimizasyonu için anahtar kelime
zorluğunun ve ölçümdeki detayların bilinmesi gerekir.
Anahtar Kelime Zorluğu Nedir?
Anahtar
kelime araştırması,
SEO ve içerik pazarlama stratejinizi belirleyecek önemli bir konudur. Tercih
edeceğiniz anahtar kelimeler, web sitenizdeki içerik stratejinizin temelini
oluşturacaktır. Google, Yandex gibi arama motorlarında anahtar kelimelerde iyi
sıralama elde etmek işletmenizin veya markanızın bilinirliğini artıracağı gibi
satışlarınızı da olumlu yönde etkiler.
Anahtar kelime
zorluğu, anahtar kelime seçimi konusunda dikkat edilmesi gereken temel
ölçümler arasında yer alır. Anahtar kelime zorluğu, tercih ettiğiniz anahtar
kelime için ne kadar rekabet olduğu anlamına gelir. Söz konusu anahtar kelimenin
stratejide kullanılması halinde sıralamada yer almanın ne kadar zor veya kolay olduğunu
gösteren ölçümdür.
İngilizcesi
Keyword Difficulty (KD) olan anahtar kelime zorluğu ölçmek için çeşitli
araçlardan yararlanabilirsiniz. Ancak araçlar, farklı metrikler kullanarak
ölçümler yapar. Anahtar kelime zorluğu ölçümü yapılmasına olanak sağlayan popüler
araçlara birlikte göz atalım.
Anahtar Kelime Zorluğu Ölçümü Nasıl Yapılır?
Günümüzde
pazarlama faaliyetlerinin artmasıyla SEO konusunda pazarlamacılara veya
işletmelere yardımcı olan araçlar geliştirilmektedir. Bu araçları kullanarak
başarılı bir SEO çalışması ve içerik pazarlama kampanyası oluşturabilirsiniz. Anahtar
kelime zorluğu ölçümü yapabileceğiniz araçları ve bu araçların hangi
verileri sunduğunu sizler için araştırdık.
Ahrefs Anahtar Kelime Zorluğu Ölçümü
SEO
uzmanlarının sıklıkla yararlandığı Ahrefs, kullanıcılarına anahtar kelime zorluğu
ölçümleme özelliği de sunar. Bu araç, anahtar kelime zorluğunu 0'dan 100'e
kadar bir skala ile ölçmektedir. Araç bu ölçümü, söz konusu anahtar kelime için
arama sonuçlarını analiz ederek ilk sıralarda yer alan domainleri ve ilk 10
sırada yer alan sayfaların kaç domain üzerinden link aldığını analiz ederek hesaplamaktadır.
Moz Anahtar Kelime Zorluğu Ölçümü
SEO uzmanları
ve işletmeler tarafından sıklıkla tercih edilen bir diğer araç, Moz’dur. Anahtar
Kelime Gezgini sekmesinde anahtar kelime zorluğu adlı bir bölüm bulunur. Her
anahtar kelime için 1 ile 100 arasında bir skala ile ölçüm yapılmaktadır. 1,
çok kolay olurken 100, anahtar kelime zorluğunun yüksek olduğu anlamına gelir.
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Anahtar Kelime Zorluğu Ölçümü
Bazı
pazarlamacılar ve işletme sahipleri ise anahtar kelime ölçümü yapmak
için Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı’da bulunan rekabet metriğini
incelemektedir. Reklam verenlerin çalışmalarına göre belirlenen bu değer ile anahtar
kelimelere özel reklam ölçümleri sunar. Araçta bulunan TBM (Tıklama Başına
Maliyet) metriği anahtar kelime zorluğu kapsamında önemli veriler sunan bir
metriktir. Google Ads’i ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.
Arama Sonuçları Sayfası ile Anahtar Kelime Zorluğu Ölçümü
Anahtar kelime
zorluğu belirlemek için yukarıda bahsettiğimiz anahtar kelime analizi
yapan ücretli araçlardan yararlanabilirsiniz. Anahtar kelime zorluğu ölçümünü
ücretsiz bir şekilde gerçekleştirmek için ise arama motorlarından
yararlanabilirsiniz. Bunun için ölçümlemek istediğiniz anahtar kelimeyi, arama
motorunda aratabilirsiniz. Arama sonuçlarının sayısı, size söz konusu anahtar
kelimenin zorluğu hakkında fikir verecektir. Anahtar kelimeyi tırnak işaretleri
içine yazarak tam ifade aratabilirsiniz. Ayrıca intitle kodu ile sadece
başlıklarla arama ve inURL kodu ile de URL içinde tercih etmek istediğiniz anahtar
kelimelerin yer alıp almadığını kontrol ederek tam anlamıyla analiz yapabilirsiniz.
0 Yorum